Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Første møte med jente jeg har truffet på nett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som Buffy sier; oppfør deg som om hun er en god venn, så vil det gå av seg selv. Ikke "overtenk" alt. Vær deg selv.

 

Vil også legge til: Pass deg for vennesona i samme slengen. Ikke bli for kameratslig. Legg inn litt uskyldig fysisk kontakt og mild flørting etterhvert. Hun må få noen tegn til interesse. Det er ingen fasit på det, så ta det som det kommer.

Lenke til kommentar

Det blir bare kleint om du gjør det kleint. Vær deg selv (ja jeg vet dette er tidenes mest klisjeaktige svar, men i det du møter noen IRL for første gang så svarer det seg veldig å bare være seg selv - som Buffy skriver lat som hun er en venn).

 

Om du er redd for å ikke ha noe å snakke om er det greit å legge møtet til en aktivitet. Men ikke kino da. Bowling, biljard, spasertur... Ha en plan så føler du du har litt mer kontroll på situasjonen. Anonym poster: 864e1c0a180ec959083afdd4681933dd

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tror det beste vil være å ta et par pils i stedet for restaurant eller kaffe. Dersom du oppdager at dere ikke er noe match, vil du helst ikke måtte sitte der under en hel middag, pluss at pils er litt mer casual, føler jeg. I tillegg til at dere gjerne blir mer avslappet enn med f.eks kaffe. Men for all del, både restaurant, kaffe og andre aktiviteter kan fungere vel så bra.

 

Btw, et annet tips, spesielt dersom du er sjenert. Vær bevisst på å holde øyekontakt. Ikke stirr, men hold øyekontakt lengre enn vanlig :)

Lenke til kommentar

Jeg tror problemet mange har når de møter folk i slike situasjoner, er at de føler de har et ansvar og en plikt til å "gjøre alt det sosiale arbeidet", finne noe å snakke om, være morsom, etc. Dette skaper stress og fører til nervøsitet og prestasjonsangst, som er helt unødvendig. Personen du møter er jo der fordi h*n er interessert, og du har ingenting å tape. Faktisk er du kanskje en svært morsom og snakkesalig person til vanlig, men nettopp dette presset fører til at du "mister" det positive i deg selv.

 

Tenk at du skal møte en kompis, ikke vær redd for å dumme deg ut eller bekymre deg for hva hun synes eller tenker. Du kan nemlig ikke gjøre noe med det uansett. Hun har like mye ansvar som deg i situasjonen, ikke føl at du gjør noe galt om hun er stille. Er hun stille er hun stille, det er bare et faktum, du gjør ikke noe galt. Det er heller ikke noe galt med at det er stille noen sekunder innimellom, det er helt normalt.

 

Velg en så dynamisk og aktiv møtesituasjon som mulig, f.eks. en pub eller en park midt i sentrum en solskinnsdag. Ikke så dynamisk at dere ikke kan prate sammen, f.eks. ikke velg et høylytt "fjortis"-utested med dunkemusikk eller en kinofilm, men et sted hvor omgivelsene forandrer seg, og oppmerksomheten deres kan tildeles andre ting enn hverandre. Det blir også mer casual og "hverdagslig"/uformelt slik, og det er bra. Unngå å kalle dette en date for henne, det skaper unødvendig press og forventninger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...