Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Hei. Flytta inn i ny leil nå, med altibox fiber.

 

Er vel en 45/45 linje, da jeg målte direkte med kabel i altibox sentralen til 40/72mbps.

 

Ved trådløs får jeg 5mbps/2.

 

Dette er med dlink DIR 635 som det gikk trådløs.

 

Jeg har ikke gjort noe annet enn å koble dette opp, men nå er jeg totalt grønn som en 90åring på dette området.

 

 

Er det kanskje slik at routern ikke klarer det trådløs? Burde jo forsåvidt klare mer enn 5-6mbps trådløst..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke ekspert. Men hvis routeren din er laget av D-link, er jeg ikke overrasket over at det går tregt...

 

 

Er det mange andre naboer med trådløst nett der du bor?

Signalene deres bruker sannsynligvis samme frekvenser som din router, og alle nabolagets routere forstyrrer hverandre.

Dette kan muligens løses ved å gå inn på routerens brukergrensesnitt, og endre kanal.

De fleste routere bruker kanal 6, og dermed forstyrrer de hverandre. Endre det til en annen kanal, helst 1 eller 11.

 

En litt annen router enn den du har, men jeg gjetter at det er ganske likt.

http://www.youtube.com/watch?v=TocyFFtaXuo

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Hva slags trådløs enhet bruker du i maskinen?

 

Hvor langt er det mellom pcen og ruteren, ville prøvd å flytte pcen nærmere for å ungå støy.

 

Men nå er vel dlink DIR 635 neppe de beste ruterne heller selv om du burde fått litt bedre hastighet.

 

Skal du vurdere ny router se på http://www.smallnetb.../67-5-ghz-dn-40

 

 

 

Jeg får kontakte eier og tidligere bruker av nettet, da jeg ikke kommer inn på Homebase nettet uten brukernavn og passord.

 

Altibox sentralen står som WIFI, å det gjør også Router.

Med kabel får jeg pr dags dato 40/40mbps med speedtest.net.

 

100% signal med Altibox sentralen med trådløs, max 7meter ifra. 1 gipsvegg. 2/2mbps nå.

 

Altibox sentralen burde stå som bridge mode. FOr den gjør faen ikke jobben sin

Endret av TomTucker
Lenke til kommentar

Noen Altibox-sentraler kan brukes som trådløs router.

Har du en av disse? Les modellnummeret på den.

 

 

http://www.sfjbb.no/hjemmesentraler

 

 

Spørsmål:

Jeg har Altibox hjemmesentral, koblet til en dårlig, trådløs router.

Jeg kunne bli kvitt MYE kabelspaghetti dersom jeg byttet til en trådløs hjemmesentral.

Men er den trådløse hjemmesentralen bra?

Jeg ser mye på YouTube i HD, og vil ikke ha den hvis den er like dårlig som en gammel D-LINK. Jeg vil ha en god trådløs router.

 

Når min billige router går i stykker lurer jeg på om jeg bør erstatte den, eller bytte hele sentralen.

Da trenger jeg å vite om sentralen er like god som en trådløs kvalitetsrouter.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Spørsmål:

Jeg har Altibox hjemmesentral, koblet til en dårlig, trådløs router.

Jeg kunne bli kvitt MYE kabelspaghetti dersom jeg byttet til en trådløs hjemmesentral.

Men er den trådløse hjemmesentralen bra?

Jeg ser mye på YouTube i HD, og vil ikke ha den hvis den er like dårlig som en gammel D-LINK. Jeg vil ha en god trådløs router.

 

Når min billige router går i stykker lurer jeg på om jeg bør erstatte den, eller bytte hele sentralen.

Da trenger jeg å vite om sentralen er like god som en trådløs kvalitetsrouter.

 

Jeg ville absolutt gått for en ny router, og beholde hjemmesentralen. Mye lettere å konfigurere hvis det skulle vise seg å være nødvendig. Selv gikk jeg for en Linksys E4200 for ikke så lenge siden, og har ikke angret et sekund.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...