Gå til innhold

Sonys spilldivisjon tapte 270 millioner kroner


Anbefalte innlegg

Sony kan takke seg selv, nytter ikke å komme med en håndholdt som det nesten ikke har kommet spill til siden launch. Er vell omtrent bare en spinoff av Resistance som har blitt sluppet siden nevnte launch

 

skit prat... det var 25 titler på launch, blant annet disse aaa titlene som uncharted, virtua tennis, rayman, fifa, katamari, wipeout, gravity rush, ridge racer, unit13, modnation racer osv med andre ord mer en nok å sette fingra i på en launch...

 

link...

http://www.forevergeek.com/2011/12/sony-announces-playstation-vitas-25-launch-titles/

 

også må man ikke glemme nintendos ds fiasko launch releasen...

 

link...

http://ds.gamespy.com/articles/117/1172578p1.html

 

i forhold til nintendos ds launchen gjør sony det forykende godt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De skulle kanskje ikke løyet til brukerne sine ved å reklamere for everyOS muligheter for så å fjerne det etter en stund.

Bra å lyve til kundene sine, det har jeg hørt.

 

PS: Det at mange ikke skjønner at cross-game chat er viktig forbauser meg ganske mye.:o

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Personlig synes jeg både 3DS og Vita hadde elendige launcher, og at begge plattformene har nokså svake biblioteker så langt, men der det er mye på gang til 3DS, er det dessverre omtrent ingenting på vei til Vita. Synd, for det er en flott konsoll som jeg gjerne skulle skaffet meg.

Lenke til kommentar

Sony kan takke seg selv, nytter ikke å komme med en håndholdt som det nesten ikke har kommet spill til siden launch. Er vell omtrent bare en spinoff av Resistance som har blitt sluppet siden nevnte launch

 

skit prat... det var 25 titler på launch, blant annet disse aaa titlene som uncharted, virtua tennis, rayman, fifa, katamari, wipeout, gravity rush, ridge racer, unit13, modnation racer osv med andre ord mer en nok å sette fingra i på en launch...

 

link...

http://www.foreverge...-launch-titles/

 

også må man ikke glemme nintendos ds fiasko launch releasen...

 

link...

http://ds.gamespy.co.../1172578p1.html

 

i forhold til nintendos ds launchen gjør sony det forykende godt...

 

Nå snakket jeg om tittler som har kommet etter launch og hva som kalles AAA titler er en smaksak og for min del er det bare Uncharted som kan kalle seg en aaa tittel

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg både 3DS og Vita hadde elendige launcher, og at begge plattformene har nokså svake biblioteker så langt, men der det er mye på gang til 3DS, er det dessverre omtrent ingenting på vei til Vita. Synd, for det er en flott konsoll som jeg gjerne skulle skaffet meg.

Etter å ha bladd igjennom et hav av sider med spill som skal komme til PS Vita og 3DS, kan jeg ikke si det er så veldig mye jeg ser frem til på noen av dem.

 

Med tanke på en del av spillene som Nintendo og Sony fokuserer på til disse konsollene, så fatter jeg ikke hvorfor ikke Nintendo la til to analoge spaker, de kunne i det minste lagt det til i XL-utgaven. 3D-greiene kunne jeg ikke brydd meg mindre om. Synes også designet på 3DS er dårligere enn DSi.

 

En klar fordel til Nintendo er deres egne spillserier, at den har to skjermer som i mange tilfeller er veldig behagelig, og at den kan lukkes sammen og slenges i sekken uten å være redd for at det skal komme riper på skjermen.

 

Ser ikke bortifra at dette blir de siste håndholdte konsollene jeg gidder å skaffe meg.

 

Gleder meg til wii u :dremel:

+1

 

Wii U ser konge ut, og håper den tablet-en blir behagelig å holde i og bruke på FPS.

 

Litt skummelt at de komme pusher litt mer på maskinvaren nå som Xbox og PS trolig kommer med sin neste generasjon om ikke så altfor lenge som ofte har fokusert kraftigere på dette området. Hadde håpet Nintendo kunne få vært på markedet litt lengre alene med den kommende generasjonen, men tror vi får se neste Xbox og PS om 1 til 2 år etter Wii U, og Sony har begynt å produsere spill til PS4. Om spillene til Wii U og konsollen blir en god del dyrere enn PS3 og 360, tror jeg Nintendo kan få problemer.

Lenke til kommentar

Dette blir veldig off-topic, men det får gå:

Anngående kommende 3DS-spill, så synes jeg fremtiden ser meget bra ut i Japan - og ganske middelmådig her. Det er dog forventningene om at ting etterhvert vil komme hit som gjør at jeg mener at den ser lys ut. Ellers er jeg enig i at både ekstra analogstikke burde vært med, og at 3D fint kunne vært droppet. Vurdert opp mot hverandre er Vita en mer balansert plattform - bare synd da at spillene ikke ser ut til å komme.

Lenke til kommentar

Som Miyamoto nesten sa det; "Vita has no games". Og det er nettopp det som er problemet, Sony hadde kjempegodt utvalg ved lansering men etter det har det vel egentlig ikke kommet et eneste skikkelig spill med unntak av Gravity Rush. Og slik som plattformen selger nå er det ikke lett å få med seg tredjepartsutviklere heller. Så det er egentlig en ond sirkel for Sony. Det kan muligens fikses ved hjelp av Sonys egne førstepartsstudioer, men her har Sony valgt litt dumt i det siste. Spydd ut haugevis av eksklusiver til PS3, men nesten ingenting til Vita. Og det verste er kanskje at mange av disse PS3-eksklusivene selger dårlig siden plattformen er oversaturert med gode spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

PS: Det at mange ikke skjønner at cross-game chat er viktig forbauser meg ganske mye.:o

 

Aldri forstått akkurat det. Når jeg spiller vil jeg fordype meg i spillet, ikke spille og snakke med kamerater som spiller et annet spill. Forstår at det er sosialt, og sikkert fint for de som bare sitter inne og spiller 24/7, men jeg liker å ta det sosiale i andre anledninger. Eneste gangen jeg vil snakke er når man spiller samme spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...