Gå til innhold

? Seagate kjøper OCZ for én milliard dollar


Anbefalte innlegg

Seagate har virkelig vært frampå nå i det siste. Samsungs harddisk-avdeling er jo slått sammen med Seagate (kjøpt av Seagate?), og harddiskene går også under Seagate-navnet.Virker som Western Digital ligger å soler seg mens konkurrenten kommer dem i forkjøpet.Tror vi kommer til å se flere hybridharddisker, mens WD sitter igjen med hva? WD er ikke like gode på ytelse som de var før heller, og Caviar BLACK-disken er ikke oppdatert siden 2 TB-versjonen. Denne er forøvrig relativt gammel. Seagate har vært mye tidligere ute med høykapasitetsdisker.Jeg spår ihvertfall god framtid for Seagate, kanskje WD våkner snart?

WD eier HGST som etter min mening har de beste diskene på markedet SSD inkludert.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig, alle mine Seagate disker har død, mens andres ikke. Blir tragisk hvis et merke som OCZ som står for kvalitet blir svelgt av et slikt dritt selskap som Seagate.

Ehhhhh...... HÆ?

OCZ har sannsynligvis det mest frynsete ryktet på markedet hva kvalitet angår i dag.

Seagate har virkelig vært frampå nå i det siste. Samsungs harddisk-avdeling er jo slått sammen med Seagate (kjøpt av Seagate?), og harddiskene går også under Seagate-navnet.

 

Virker som Western Digital ligger å soler seg mens konkurrenten kommer dem i forkjøpet.

 

Tror vi kommer til å se flere hybridharddisker, mens WD sitter igjen med hva? WD er ikke like gode på ytelse som de var før heller, og Caviar BLACK-disken er ikke oppdatert siden 2 TB-versjonen. Denne er forøvrig relativt gammel. Seagate har vært mye tidligere ute med høykapasitetsdisker.

Helt enig, fikk helt sjokk da jeg testet sekvensiell hastighet på en Barracuda 7200RPM 3TB, 200MB/s skriv og les er jo helt vilt for en snurredisk.

Lenke til kommentar

WD eier HGST som etter min mening har de beste diskene på markedet SSD inkludert.

Greit nok, WD har ikke sovnet helt. HGST er jeg også veldig optimistisk mot, men WD har fortsatt ikke gjort så mye spennende i det siste. Caviar BLACK har ikke mye å tilby lenger. Det er på tide at de holder følge med Seagate. WD har laget mange spennende produkter i fortiden synes jeg, men det varer ikke evig. De må oppdatere seg.

 

Helt enig, fikk helt sjokk da jeg testet sekvensiell hastighet på en Barracuda 7200RPM 3TB, 200MB/s skriv og les er jo helt vilt for en snurredisk.

Tror faktisk det blir 3 TB Seagate-disk på meg i nærmeste fremtid! :) Trenger sårt større lagringskapasitet!

 

For meg er ikke harddisken i nærheten av å dø! SSD-en skal kjempe lenge før den legger HDD-en i bakken! Venter spent på videre utvikling av harddisker, enten det gjelder ytelse, kapasitet eller pålitelighet. Her trekker ihvertfall HDD-en det lengste strået på 2/3 punkter.

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

WD eier HGST som etter min mening har de beste diskene på markedet SSD inkludert.

Greit nok, WD har ikke sovnet helt. HGST er jeg også veldig optimistisk mot, men WD har fortsatt ikke gjort så mye spennende i det siste. Caviar BLACK har ikke mye å tilby lenger. Det er på tide at de holder følge med Seagate. WD har laget mange spennende produkter i fortiden synes jeg, men det varer ikke evig. De må oppdatere seg.

 

Jeg regner med at det er konsollidering av R&D på gang siden HGST og WD stort sett gjør akkurat det samme. Kan være derfor WD virker å henge etter. I praksis kan de jo bare rebrande en HGST disk om det var viktig for dem å levere noe nytt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...