Gå til innhold

Bakgrunn potrettfotografering


Anbefalte innlegg

Hei,

 

skal ta noen potrettbilder. I den forbindelse tenkte jeg gå til innkjøp av en eller annen hvit bakgrunn. Jeg har ikke studiolys eller lignende, tenkte å prøve meg frem med blitz (ekstern).

 

Noen som har erfaring med foldbar bakgrunn, slik som denne: http://www.ebay.com/itm/New-Collapsible-4-6-x-6-4-190x140-cm-backdrop-background-color-White-/110717444953?pt=US_Photography_Background_Material&hash=item19c7462359#ht_2548wt_1319

 

Setter pris på tips og hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir ikke det for tynt, i forhold til lys og blitz? Prøvde med IKEA rullegardin, hvor man tydelig så igjennom stoffet.

Jeg stakk innom "stoff og stil" og spurte etter ganja, men de hadde bare tøystykker der... hørt sånt ! :)

Men, de har også lystett hvitt stoff i metervare som virka helt fint når jeg testa det, men kun med 2 blitser(en for utbrenning av bakgrunn). Så ikke noe gjennom det på mine bilder, og prisen ble 500 kr for 6 meter lang og 1,5 bred.

Men, jeg er ingen proff, ikke flink amatør engang så mulig andre har andre synspunkter på dette.

:)

Lenke til kommentar

Jeg har også vært på stoff og stil, men kjøpte hvit voksduk.. Hvis du passer på å rulle istedet for å brette den (så du ikke får merker som synes), så fungerer det rimelig ålreit for min del. Jeg pleier også å gjøre bakgrunnen ekstra hvit under redigering dersom det trengs...

Lenke til kommentar

Wow!

 

Hva er det som skjer her?

Laken, duker, stativer og foldbare bakgrunner?

 

Hva skjedde med å bare holde det enkelt og "brenne" ut bakgrunnen i post?

En hvit vegg i huset funker fett. Vil du gjøre det veldig enkelt er det jo bare å quickselecte i photoshop og slenge inn en hvit solid bak motivet. Da får man 100% perfekt hvit bakgrunn uten mønster eller tekstur, og man kan selv velge fargen til forskjellige anledninger. Vil man gjøre det bittelitt mer avansert kan man reflecte og rampe motivet nedenfra og et stykke oppover så får man en flott effekt som gir følelse av dybde.

 

Bruk hvit bakgrunn dersom motivet har mørke klær, og mørk bakgrunn dersom motivet har hvite klær for å gjøre det hele så enkelt som mulig.

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...