Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg og min samboer har det veldig dårlig for tiden. Vi har vært sammen i syv år nå og samboere i fire år. Denne sommeren valgte vi å feriere hver for oss og mens jeg var bortreist fant samboeren min ut at hun hadde det ganske fint uten meg. Hun traff også en annen mann som hun er blitt god venn med men som hun benekter at det foregår noe med. Hun sier at hun føler seg fanget i forholdet og nå har hun lyst til å flytte fra meg men fortsatt være sammen med meg. Alt dette har gitt meg en dårlig følelse og jeg mistenker at forholdet virkelig går mot slutten. Jeg elsker hun virkelig og hun sier at hun elsker meg men jeg er ikke overbevist. Hvordan bør jeg gå frem for å beholde henne i denne situasjonen? Eller vil de beste bare være å kvitte seg med henne og fortsette livet på egen hånd?

 

Anonym poster: 94a9a93543bdce11e1771af7ce9d5847

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo f.eks. (evnt) prøve å vise henne hvor mye hun betyr for deg, noe jeg gjorde veldig feil i mitt forhold var at jeg faktisk ikke satt så mye med min kjæreste. Da følte hun at ho ikke likte meg. Så gjør alt for å være med ho! Try it, og lykke til. :)

 

(Har ikke jeg mest erfaring så se hva andre skriver og)

Lenke til kommentar

Flytte fra deg, men fortsatt være sammen med deg? Den var snodig. Høres ut som hun vil beholde deg for tryggheten skyld, men leve livet ved siden av. Tror i grunn ikke det er så mye man kan gjøre i en slik situasjon. Gi henne tid fra deg, og hvis hun savner deg så kommer hun nok tilbake.

Lenke til kommentar

Det er ikke vanlig at man vil flytte fra hverandre, men fremdeles være sammen. Likevel betyr det ikke at det er slutten for forholdet deres. Det kan hende at hun føler at hun f.eks tar mye av husarbeidet hjemme, og at det er lettere å bare rydde opp etter seg selv, isteden for to. Du kan ikke nekte henne å dra, men mitt forslag er at dere avtaler at dere skal sette av et par kvelder i uka til hverandre hvor dere gjør noe koselig sammen. I tillegg kan dere avtale at dere skal prate sammen på telefonen minst 30 min hver kveld. Da har dere tid til dere selv, samtidig som dere legger mer i forholdet. Det er lett å glemme å sette av tid til hverandre når man bor sammen, kanskje dere faktisk får et bedre forhold av å bo fra hverandre.

Det verste som kan skje er at dere finner begge ut at dere har det bedre for dere selv, uten å være i forhold med hverandre, men det kan skje uansett om man bor sammen eller ei.

Lenke til kommentar

mens jeg var bortreist fant samboeren min ut at hun hadde det ganske fint uten meg.

 

Jeg ville latt henne dra, men ikke "fortsatt være sammen." Høres for meg veldig ut som hun bare vil ut å leve livet som hun selv vil uten å måtte ta hensyn til deg, men fortsatt ha deg der den dagen hun angrer. Da nytter det ikke at du skal sitte hjemme å "vente på henne", men heller leve livet selv. Om en av dere finner ut dere har det bedre me noen andre enn med hverandre så går dere hver til deres, og ellers kan dere finne tilbake til hverandre etter noen sprell på hver deres kant.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ofte er det slik at mange jenter ikke går ut av forholdet før de har funnet seg en erstatter, et sikkert kort. For meg høres det ut som at denne gode vennen hennes er ment til å fylle den rollen, men hun venter med å gå fra deg før hun er sikker på han. Jeg tror ikke nødvendigvis hun er glad i han eller elsker han.

Jeg synes du skal holde deg mest mulig rolig og kald. Ikke la deg bruke, ikke vær en dørmatte for henne. Da vil hun ganske sikkert miste respekten for deg, ikke minst vil du miste respekten for deg selv. Ingen finner en dørmatte attraktiv.

 

Jeg har stor tro på at du kan redde forholdet, men ikke gjennom å være klengete eller "snill". Vis henne at du kan stå på egne bein og klare deg helt fint uten henne. Hun er IKKE en nødvendighet i livet ditt (-hvilke hun eller noen andre aldri burde være). Da kan det godt henne at følelsene hennes for deg vil blomstre igjen.

 

Ikke vær avvisende heller. Prøv å gjør noe morsomt sammen, de gangene dere møtes, noe nytt og noe spennende. Noe som bryter rutinene og som bygger nye minner. Prøv om du kan overraske henne, finn fram sider ved deg selv som hun ikke har sett før.

 

Hold hodet kaldt, spill kortene dine riktig. Ikke gi etter for henne, men vis at du er din egen herre, at du har selvrespekt og ikke lar deg overkjøre. At hun er i livet ditt fordi du vil, ikke fordi du trenger henne.

Endret av Makrell_i_tomat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...