Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sjule kilden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Jeg lurte på om noen kunne gi meg en kode som gjør at jeg sjuler kildekoden.

 

 

Takker for alle innlegg! :woot:

 

Hva skal du med dette? Passord kan lett skjules uansett, da ser jeg bare den "gjerrige" muligheten igjen, redsel for at noen kopierer din "kode" (er jo bare html som synes i de fleste tilfeller, om du bruker php feks), og det synes jeg er litt smålig, la andre mennesker lære av ditt arbeid om de føler for det.

 

AtW

Lenke til kommentar

*kremt* det der var vel nesten og kaste vann over egget hode!

 

skal ikke sjule siden min men koden, du visste kanskje ikke dette men hvis du passord beskytter siden din med java script kan andre bare trykke på vis kilde og der står jaggu meg passordet. så hadde bare tenk og sjule det. hvordan?

Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg lurte på om noen kunne gi meg en kode som gjør at jeg sjuler kildekoden.

 

 

Takker for alle innlegg! :woot:

 

Den beste måten er vel å bruke et php-skript (eller lignende). Dette skriptet generer HTML-kode, som alle kan se. Men ingen kan se koden som generer HTML (skriptet). I dette skriptet kan du legge i passord-funksjonalitet osv.

Lenke til kommentar
altså jeg bryr meg ikke om hva den på gjeriknarkk sier eller viser, det

jeg er ute etter er en måte og gjøre dette på slik t jeg kan skjule passorde

til siden min!!!!

Dette er ikke mulig, passordbeskyttelse med javascript blir aldri sikkert. Passordet må bli sjekket på tjeneren, du kan f.eks bruke php, asp, .htaccess o.l. for å passordbeskytte sidene dine på en sikker måte. Gi litt mer info om hvor du hoster sidene dine, og om de har støtte for php, asp, perl eller lignende.
Lenke til kommentar
*kremt* det der var vel nesten og kaste vann over egget hode!

 

skal ikke sjule siden min men koden, du visste kanskje ikke dette men hvis du passord beskytter siden din med java script kan andre bare trykke på vis kilde og der står jaggu meg passordet. så hadde bare tenk og sjule det. hvordan?

 

I så fall beklager jeg uttallesen min, den kom litt kjapt, regnet med at du visste om de mange andre måtene man kan skule passord på (php,htaccess, og mange flere). Bare jeg som utlufter litt aggresjon mot folk som tror de eier html-kode.

 

Forøvrig er det veldig nyttig å lære seg slikt uansett, php feks er jo veldig praktisk også når man ikke skal ha passord. se feks http://www.stud.fim.ntnu.no/~windsor/venner/ på den siden hadde det vært veldig mange html-sider for å få alle kombinasjoner av venner og menyer, men takket være php genereres det automatisk. (er ikke akkurat noen guru, siden min har vel vært uendret i snart to år).

 

AtW

Lenke til kommentar

Du skjuler koden om du har "aktive" sider - dvs. du lar en server ta imot en forespørsel allà php, asp o.l. og deretter fòrer du ut kode til til segmenter på nettsiden din som da kun vil stå oppført som php el. asp forespørsler og enkel html for å knekke siden din opp. Msn.no og andre "aktive" sider vil gi deg en forståelse på hva jeg mener. Php ble laget med dette for øye.

 

Du trenger en html server som apache, php og evt. en database eller snakke direkte med filer liggende på serveren . På denne måten kan du skjule kodefinesser du bruker for å vise fett innhold på en side.

 

Lykke til...

Lenke til kommentar

Tror jeg brukte et "script" som det engang, selvom etter det jeg har hørt, skal .htacess være bedre som passord fil enn java osv.

Husker ikke helt koden, men prøv å skriv:

<html>

<body oncontextmenu="false" >

</body>

</html>

Bare eksempelvis med html taggene og slikt. bare bruk body saken jeg skrev, eventuelet fjern " fra false :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...