Gå til innhold

De som har sett Batman: The Dark Knight Rises. [Spoilers]


me1

Anbefalte innlegg

Her kan alle som har sett den nye batman filmen diskutere og ytre synspunkter og meninger. SPOOOOILLER!!! Døde batman egentlig? Hva med helt på slutten da man ser alfred sitte på kafe og smile til bruce wayne?? Wtf? Og en ting til. Hvorfor sa Bane at han var født og oppvokst i det forferdelige fengselet når det var hun dama som ble det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husker ikke helt om han faktisk sa at det var han som var oppvokst der eller om det bare ble antatt heletiden. Uansett var jo det for å beskytte identiteten hennes som muldvarp :)

 

Man trenger vel ikke være nerd for å gråte av den filmen, hadde jeg vært mer emosjonell kunne jeg sikkert funnet på bli litt rørt over slutten. Litt av en tvist var det hvertfall!

 

Men det jeg lurer på er om jokeren hadde vært med i denne filmen om ikke Heath Ledger døde.. Han som var "dommer" i Gotham etter Bane hadde tatt over var jo bad guyen fra første filmen, som forøvrig var å se i toeren også. Kan likesågodt se for meg jokeren sitte der å dømme folk..

Lenke til kommentar

Jeg er rimelig sikker på at Jokern hadde hatt en sentral rolle (men ikke hovedskurk) hadde ikke Heath gått bort.

Når det gjelder slutten var den - for meg - rimelig klar på at Bruce Wayne overlevde.

 

Lucius Fox spurte ingeniørene sine om han kunne gjort noe for å ordne autopiloten. Da får han til svar at "jammen den er jo oppdatert for et halvt år siden". Fox spør så etter hvem som gjorde det, og får til svar at det var Bruce Wayne.

 

Det spørsmålet jeg sitter igjen med er; hvordan overlevde han? Vi så et klipp av Batman i helikopteret 4-5 sekunder før bomben gikk av. Sier seg selv at han ikke overlever om han hopper ut på det tidspunktet. Så, satt han i et helikopter nummer to? Som han kanskje byttet til i det han sprengte bygningen i det han skulle fly ut av byen?

 

 

Uansett, en helt sinnssykt bra film! Jeg er skikkelig Batman nerd og gråt som en dust på slutten. Skal sees igjen i hvert fall :D

Lenke til kommentar

Jeg er rimelig sikker på at Jokern hadde hatt en sentral rolle (men ikke hovedskurk) hadde ikke Heath gått bort.

Når det gjelder slutten var den - for meg - rimelig klar på at Bruce Wayne overlevde.

 

Lucius Fox spurte ingeniørene sine om han kunne gjort noe for å ordne autopiloten. Da får han til svar at "jammen den er jo oppdatert for et halvt år siden". Fox spør så etter hvem som gjorde det, og får til svar at det var Bruce Wayne.

 

Det spørsmålet jeg sitter igjen med er; hvordan overlevde han? Vi så et klipp av Batman i helikopteret 4-5 sekunder før bomben gikk av. Sier seg selv at han ikke overlever om han hopper ut på det tidspunktet. Så, satt han i et helikopter nummer to? Som han kanskje byttet til i det han sprengte bygningen i det han skulle fly ut av byen?

 

 

Uansett, en helt sinnssykt bra film! Jeg er skikkelig Batman nerd og gråt som en dust på slutten. Skal sees igjen i hvert fall :D

 

En teori er at han hadde en til av batwingen og byttet på et tidspunkt mens han fløy gjennom byen

Lenke til kommentar

En av de beste filmene noensinne, og elsket plotforandringen med Ras Al-Ghul sin datter som plutselig var hjernen bak det hele. Men dette kan ikke slutte, når de teaser så sykt mye med at Bruce overlevde og at Blake er Robin. Så kan dette ikke være slutten, omså det betyr at en annen en Nolan lager den neste!

 

klart han overlevde :) autopiloten fungerte så hvorfor skulle han sitte på fram til bomba gikk, nei han hoppa nok ut lenge før det og satt et annet kjøretøy :) men man får jo ikke løsninga før en eventuell ny film med Robin, Knall at han var med i hele filmen men at man ikke fikk vite navnet før på slutten :)

Lenke til kommentar

Ja, smilte bredt når vi fikk vite at han egentlig het Robin. Men vet ikke helt hva jeg føler om en ny film som bygger på det. Føler historien er avsluttet nå, det som begynte i første er avsluttet nå, spesielt med den slutten der batman og catwoman (?) blir sammen og forsvinner. Men kanskje jeg bare er bekymret for at det ikke skal holde seg like bra.. ;)

Lenke til kommentar

En av de beste filmene noensinne, og elsket plotforandringen med Ras Al-Ghul sin datter som plutselig var hjernen bak det hele. Men dette kan ikke slutte, når de teaser så sykt mye med at Bruce overlevde og at Blake er Robin. Så kan dette ikke være slutten, omså det betyr at en annen en Nolan lager den neste!

Robin i tegneseriene heter jo ikke egentlig Robin slik som Blake tydeligvis gjorde. Måten det ble gjort på i filmen er vel bare en slags erstatning for at Robin ikke er med. Slutten indikerte jo at Blake ble den nye Batman, mens Bruce Wayne "pensjonerte seg". I mine øyne var dette definitivt en slutt, og at Blake overtar etter Bruce Wayne er jo bare for å understreke at Batman er et symbol, som kan være hvem som helst.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg fikk Robin-følelsen veldig tidlig i filmen.

Ble nesten litt stolt og for jeg ser sjelden sånne ting komme, men den var kanskje litt for åpenlys? :p

Uheldigvis var det en som spoilet Alfred-delen på slutten som antageligvis hadde vært på forhåndsvisning av filmen (så den på nattpremieren selv), så da Alfred snakket om Firenze skjønte jeg raskt den delen og satt stille og bannet for meg selv litte grann.

Dog ble det en overraskende slutt alikevel, jeg satt selv med et glis som gikk hele ansiktet mitt rundt og hadde mest lyst til å skrike av fryd da filmen var ferdig.

Sett den to ganger til etterpå og oppdager nye ting hver gang :D

Lenke til kommentar

Hm..brainstorming..kunne tenkt meg litt Batman litt mere ala Big daddy i kickass, litt mere rå altså, (selv om det går imot hans syns på våpen, drap etc, ) og Jokern slik som han galningen i Bullet in the face...å ingen kan fortelle meg at de som laga den tvserien ikke har blitt inspirert av jokern!, det er så mange one liners og hendelser som faktisk kunne vært han at det blir bare for sprøtt! :D

Endret av Hudrin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...