Gå til innhold

Sjå dvd frå PC på TV


Anbefalte innlegg

Håper nokon kan hjelpa meg med dette:

 

Har kjøpt eit DVD audio/video kabel kit frå Elkjøp, men får ikkje bilete på skjermen... Altså får du med 2xRCA han + jack 3,5mm stereo han og S-VHS han/S-VHS scart han. Du kobler det inn i ein scart-plugg med s-vhs, lyd, og ein gul merka AV-OUT. Fekk alle kabler minus den gule AV-OUT! Trudde eg fekk med allt når eg kjøpte settet, men ser ut som eg må kjøpe den gule AV-OUT kabelen separat, eller?

 

Har ikkje so mykje peiling på dette...haster :smile:

 

Mhv

 

Espen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, ingen ekspert på dette, men hvis du har koblet en S-Video kabel så burde du få bilde, i det minste i sort-hvitt. Får du Windows bilde på skjermen? (kan være en egen innstilling for å få video).

Det skulle ikke hjelpe så mye å bruke en gul kompositt kabel, med mindre du mangler farger.

Hva med litt info om hvilken PC / skjermkort / TV du har?

Lenke til kommentar

Du trenger ikke bruke den gule kompositt inn-/utgangen (AV-out) så lenge du har Scartadapter og skjermkort med TV-utgang som støtter S-video. Skal du bruke den gule kompositt inngangen på scartadapteren må du bruke tilsvarende utgang på skjermkortet.

 

Min scartdadapter har en bryter som velger om du skal sende signaler inn på TVen eller ut fra TVen. Har du en slik adapter, må bryteren stå på "IN".

 

RCA kablene brukes til å overføre lyd fra PCen til TVen. Til det trenger du vanligvis en "minijack -> RCA/Phono" adapter eller kabel som du plugger inn på lydkortet.

 

Du kan selvfølgelig også bruke lydkabel med minijack plugg i begge ender, dersom Scart-adapteren har en slik stereo minijack inngang.

 

Har du TVen koblet til eller skal koble TVen til stereon, er det svært lønnsomt å investere i gode signalkabler til lyd, f.ex Supra EFF-1 signalkabler (Biltema selger forresten gode phono-plugger med teflon isolering til slikk og ingenting).

 

Og ja, så må jo TV-utgangen være slått på i programvaren for skjermkortet (driveren).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...