Gå til innhold

Ny ruter til hybel


Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Jeg må kjøpe en ruter til hybelen jeg skal bo på, grunnet at jeg får en internettkabel-inngang.

Jeg skal koble til en gigabit switch som jeg kommer til å bruke på den stasjonære pcen + laptopen når den er på skrivebordet. Men, jeg trenger å koble til mobil etc.

 

Prisklassen har jeg satt til er 500-600 kr.

 

Takk for svar!

 

Har sett litt på http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=314078#reviews

Endret av sawfish
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja ASUS RT-N53 kan vel gå greit.

Men men støtter kun 100 mbit på kabel ikke stort om du har over 100 mbit fiberlinje.

 

D-Link DIR-655 er desverre dårlig veldig treg GUI og gjøre instillinger og treg i bruk, men den er i minstefall gigabit og klarer vel 250 mbit gjennom Wan-Lan og det er jo ikke dårlig i den prisklassen.

Lenke til kommentar

WRT54G er eldgammel, må vel være borti 10år siden den kom og den støtter bare b og G. RT-N53 kjører både B,G og N nett og er et betydelig bedre valg da den har hardware anno2012 ikke 1999.

 

Hvis du f.eks bruker torrents så vil WRT54 knele mer eller mindre umiddelbart pga at den har alt for lite minne kontra nye routere som tåler hundrevis med samtidige nedlastninger uten problemer.

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar

WNDR3700 er det desidert beste valget av de. Den er dualband og kan kjøre 4 simultane trådløse nettverk. Den også meget godt bestykket så den tåler mye belastning.

 

De beste routerne på markedet er Netgear, Asus og Linksys/Cisco, stort sett alle deres modeller er bra med unntak av den steinalderboksen WRT54G du fant.

Lenke til kommentar

Jeg installerte nettopp en Netgear WNR3500L i stua for å bli kvitt min gamle GB switch. Gav 450,- for den på Siba. Gigabit på hele routerdelen, støtter custom firmware og har ca like god dekning som min gamle "overklokka" Buffalo. Versjon 2 (som jeg fikk) skal vistnok ha kraftig hardware (128MB/128MB, 500MHz og USB). Synes den gir mye for pengene.

Lenke til kommentar

Har selv en WNDR3700 som har stått i drift i 2år og det er uten tvil den beste routeren jeg noensinne har sett.

Nå om dagen så ligger prisen og vaker rundt 600kr og fremstår som et kupp.

 

WNDR3500, WNDR3800 er også strålende produkter etter det jeg har sett. Men Linksys og Asus har som sagt også routere i samme klasse som Netgear.

Lenke til kommentar

Jeg installerte nettopp en Netgear WNR3500L i stua for å bli kvitt min gamle GB switch. Gav 450,- for den på Siba. Gigabit på hele routerdelen, støtter custom firmware og har ca like god dekning som min gamle "overklokka" Buffalo. Versjon 2 (som jeg fikk) skal vistnok ha kraftig hardware (128MB/128MB, 500MHz og USB). Synes den gir mye for pengene.

 

Mulig jeg går for denne, fant den til 420 kr på spaceworld.

Lenke til kommentar

Hvis du f.eks bruker torrents så vil WRT54 knele mer eller mindre umiddelbart pga at den har alt for lite minne kontra nye routere som tåler hundrevis med samtidige nedlastninger uten problemer.

 

Legg inn DD-WRT og tweak den litt, så kjører den godt over 100 samtidige torrents (men mange hundre samtidige tilkoblinger) uten problemer. Med original firmware tryner den konstand dersom du laster ned torrents.

 

Men ja, dårlig WAN-LAN througput samt bare støtte for B og G nett er er et problem. En nyere router er absolutt å anbefale.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...