Gå til innhold

Porsjektor til kjellerstua


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Er ny i feltet med prosjektorer.

 

Bruksområder jeg kommer til å bruke prosjektoren til er:

  • Film
  • Playstation 3
  • TV

Jeg har også et Z-5500 Logitech lydanlegg som jeg vil skal fungere sammen med projektoren.

F.eks. Er det sånn at lyd og bilde kommer fra PS3 i HDMI kabelen, til projektoren og videre ut til det eksterne lydanlegget jeg har?

 

 

Jeg har sett på denne projektoren:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=638574

Er den bra/dårlig. Noen andre forslag?

 

Lerett har jeg null på. Om noen kan forklare litt hva jeg burde se etter her, hadde det vært fint, evt. å anbefale et som passer projektoren. Jeg har gode blendings forhold å kjelleren. Sola skinner på vinduene fra soloppgang til ca kl 10 om morgenen. Så persienner holder dagslyset meget godt ute. (det som slipper igjennom havner langt vekk fra der lerrettet er planlagt.)

 

Takker for all hjelp her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Projektoren du har linket til har 3,5mm jack ut som du kan plugge ditt Z5500 i, husk da å konfigurer Z5500 til "stereo" eller noe slikt så du får lyden på alle kanalene.

 

Lerret er kanskje dyrere enn du tror, du kommer neppe under tusenlappen for selv de billigste. http://www.avshop.no/SubCategories.aspx?q=c:100533 her finner du et godt utvalg til en god pris, sortert etter type (ramme, manuelt, motorisert...). Kasteavstand har da mye å si, du må se på spesifikasjonene til projektoren og måle stua slik at du vet hvor stort bilde du kan/vil ha, og så kjøpe lerret etter det.

 

Selv om du føler du har god kontroll på lyset ville jeg anbefalt deg en feit gardin du vet dekker hele vinduet uten at noe lys slipper inn. God lyskontroll er essensielt for et godt bilde med projektor.

 

Jeg ville også egentlig anbefalt deg en reciever siden du nevner du har flere enheter som skal kobles til, og da gjerne et par gulvhøytalere ved siden av. Z5500 funker helt greit til PC på gutterommet, men det blir fort litt underdimensjonert til dette bruket. Jeg ser dog at dette sannsynligvis er utenfor budsjettet ditt.

Lenke til kommentar

Her må det være flere enn The_Tom som lurer på hvilken projektor man skal velge. Det er ikke alle projektorer fra tester som er hyllevare i Norge. Har også sett på BenQ Projektor W1060 som virker som en grei projektor til en hyggelig pris. Har også sett på OPTOMA HD33 som er en 3D projektor som er en pra projektor til en dyrere pris. Har ikke bruk for 3D, men mer og mer kommer i 3D så det er nok fremtiden. Men w1060 koster kr 6000,- og HD33 koster 11500,-. I tilegg kommer takfeste og lerret og ved 3D kommer briller og dyrere filmer. Men er det noen som vet noe om bildekvalitet på w1060 til en kjellerstue. Som jeg ser gir den litt mye lys til en kjellerstue, men er det for mye?

Endret av Plutoid
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...