Gå til innhold

Test: Samsung Galaxy Tab 2 10.1


Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-qfohT7

Har en kompis som fikk denne til jul. Foreløpig er det bare klaging på at ting går seint, lugger, hakker og generelt lagpreget opplevelse, så den skal visst byttes til en iPad snarest. Med mindre, vil en oppdatering til 4.1 (fra 4.0 som følger med) fikse disse "performance" issuene ?

Lenke til kommentar

Har en kompis som fikk denne til jul. Foreløpig er det bare klaging på at ting går seint, lugger, hakker og generelt lagpreget opplevelse, så den skal visst byttes til en iPad snarest. Med mindre, vil en oppdatering til 4.1 (fra 4.0 som følger med) fikse disse "performance" issuene ?

Tror det er maskinvaren som er problemet. Gå heller for en Nexus 7 eller Nexus 10, disse har bedre specs og får oppdateringer fra Google når de slippes ut. Har selv kjøpt Nexus 7 og er veldig fornøyd.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Tror det er maskinvaren som er problemet. Gå heller for en Nexus 7 eller Nexus 10, disse har bedre specs og får oppdateringer fra Google når de slippes ut. Har selv kjøpt Nexus 7 og er veldig fornøyd.

 

Jeg tror nok pris var en viktig faktor her, men jeg er ærlig talt ganske skuffa. Jeg trodde virkelig at Android var kvitt disse lag-problemene for lenge siden. Greitt nok at ikke 1GHz dual-core er verdens raskeste CPU, men jeg hadde da forventa at det klarte å få menyer på en "lavoppløst" skjerm til å gli noenlunde lagfritt. Hvis løsningen er å putte inn overdrevent god maskinvare for å få ting til å flyte så er det ikke annet enn en gavepakke til Apple. Det er seriøst ikke noe som irriterer mer på et nettbrett enn laggete menyer og manglende flyt. Skulle ikke tro at _det_ krever så mye men..

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

vedrørende testen så syntes jeg ikke brettet er for stort. Med for stort tenker jeg på at målene utover skjermstørrelsen er for store, .eks. tykkelse og for stor ramme rundt skjerem.

 

vedr. oppdatering så er Samsung ekstremt trege med oss i Skandinavia. Håper de går rett på 4.2.2 her, siden det blir siste oppdatering i følge flere kilder. ICS er for dårlig på tab 2 10.1, jeg hadde levert brettet hvis det ikke var oppdatering i vente. Til prisen nå er det bra, kan ikke forvente det samme på et brett til under 2000 som et til over dobbel pris.

 

 

Send gjerne mail til Samsung, om vi skandinavere er glemt vedr. oppdatering.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...