Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Gutt + Jente alene sammen = ♥?


Anbefalte innlegg

Noen prøvde å åpne øynene mine for litt siden, men jeg sliter med å tro på det. Greia er at jeg traff ei jente for noen måneder siden. Jeg trodde jeg bare hadde venne-følelser for henne og levde lykkelig uviten uten å i det heltatt ta noen som helst hint om noe som helst, eller se noen som helst tegn til at hun kanskje liker meg og jeg kanskje liker henne. Det var inntil noen meget bastant påsto at en gutt og en jente aldri tilbringer mye tid sammen alene. Tingen er det at jeg og hun en god stund tilbrakte minst en kveld i uka sammen, primært i sofaen og så på TV-serier, filmer osv. Vi kunne finne på å lage mat sammen, bare bestille noe eller mekke noe veldig enkelt. I det heltatt, alt var fint og flott, og jeg var fornøyd med å ha en jentevenn som jeg virkelig fant tonen med.

 

Men altså, noen påstår at dette rett og slett ikke går an. En gutt og en jente kan aldri tilbringe tid sammen på denne måte uten at det er noe i lufta. Dette måtte såklart tenne litt følelser i meg, selv om hodet mitt er mildt sagt forvirrende i forhold til henne for tiden. Hun er en meget flott person jeg lett kan se for meg ha et godt og intimt forhold til, men så tror jeg også at jeg meget godt kan leve med å fortsatt "holde på sånn" med henne. Ingen kompliserende sex og ingen kyssing, bare to personer som liker å tilbringe tid sammen. Nå skal det sies at hver gang jeg bryter ting ned til veldig enkle, klare spørsmål så tyder alt på at jeg liker henne langt mer enn bare som venn. Når hun dro på ferie så savnet jeg henne, og det langt mer enn jeg savner andre. Når jeg sitter i bilen og forestiller meg hun og jeg i et forhold så glemmer jeg helt hvor jeg skal og kjøre feil.

 

Uansett, jeg føler jeg ikke bare kan ignorerer dette helt. Har hun følelser for meg så er det dumt av meg å bare ignorere de. Jeg bryr meg tross alt om henne, og hun begynner å bety såpass mye at jeg ikke helt frivillig vil la slipp på henne. Derfor, stemmer påstanden? Er både hun og jeg pent nødt til å ha følelser for hverandre siden vi tilbringer mye tid sammen alene? Argumentet til disse gutta er at hvis det ikke var slike følelser i lufta så ville man invitert med andre. Nå skal det sies at vi begge er litt sjenerte og asosiale. Etter eget utsagn hater hun folk :p Riktignok har både jeg og hun et nettverk rundt oss, så vi kunne sikkert lett invitert med andre folk.

 

Hva tror dere? Er hun pent nødt til å ha følelser for meg? Anonym poster: 7287968b31ebd0b3172535573deb1591

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På lik linje som en gutt som liker gutter, kan fint ha veldig nære guttevenner, utenom at det må bety følelser. På samme måte som jenter som liker jenter, kan fint ha veldig nære jentevenner, utenom at det må bety følelser.

Så kan jenter og gutter stå hverandre nær, utenom at det trenger å bety at de blir sammen :)

Lenke til kommentar

Ja, det er jeg helt enig i, men det er ikke det det er spørsmål om. Gutter og jenter kan utvilsomt være gode venner. Spørsmålet er heller om en gutt og en jente uten følelser for hverandre kan sitte alene sammen og se hver bidige episode av en ny og populært TV-serie flere av våre venner også ser på. Ville vi ikke da følt at vi burde invitere andre med på det? Anonym poster: 7287968b31ebd0b3172535573deb1591

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, det er jeg helt enig i, men det er ikke det det er spørsmål om. Gutter og jenter kan utvilsomt være gode venner. Spørsmålet er heller om en gutt og en jente uten følelser for hverandre kan sitte alene sammen og se hver bidige episode av en ny og populært TV-serie flere av våre venner også ser på. Ville vi ikke da følt at vi burde invitere andre med på det? Anonym poster: 7287968b31ebd0b3172535573deb1591

 

Vel, jeg kan jo bare snakke for meg selv (gutt som liker... alt). Jeg har/har hatt mange venner jeg har gjort det med. Ingen av de har det vært noe følelser eller seksuellt med.

Det er så mange variabler som spiller inn, alder, miljø, type vennskap dere har hatt osv. osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...