Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

AMD 6970 CF 3 skjermer?


Anbefalte innlegg

Kortet har 2x DVI 1x HDMI og 2 små andre porter. Hva trenger jeg for å bruke 3 skjermer? Jeg har kjørt 2 skjermer siden jeg bygde pcen, skjermene er koblet i DVI portene så det er kun HDMI igjen (og de 2 små portene jeg ikke veit hva er). Jeg har tenkt til å koble til TV'n min, den har HDMI så jeg tenkte å bruke HDMI porten på kortet men dette funker ikke. Jeg har googla endel og funnet ut at man må bruke noe som heter DisplayPort, men hva er det nøyaktig jeg trenger? Noen som har peiling? Har ikke lyst til å sløse penger på feilkjøp.

 

(Jeg fant ikke en bedre plass å poste dette)

Endret av DemoNsouL
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den ene DVI porten deler clock slot med HDMI så du må bruke Mini DP ja. Det kan hende at dette har blitt endret med 6xxx serien, men ihvertfall med 5xxx serien så måtte du ha en aktiv mini DP adapter for at det skal virke. Forskjellen på en aktiv og en passiv kabel er at en aktiv kabel har en chip i seg som endrer signalene. En passiv kabel er bare en kabel med mini DP i ene enden og HDMI/VGA/DVI i den andre. Når den passive kabelen kobles i skjermkortet tror skjermkortet at det brukes en DVI/VGA/HDMI slot og du bruker da opp begrensningen din på en DVI og en HDMI (Evt 2x DVI).

 

AMD har en liste over godkjente kabler med modellnummer her (Husk å velge en det står "Active" bak). Hvis du går på kelkoo.no/google og skriver inn "Part Number" så burde du finne riktig kabel relativt fort.

 

EDIT: Det gjelder nok 6 serien også ja

 

Connectivity Requirements: AMD Eyefinity technology is supported by graphics cards in the ATI Radeon™ HD 5400 series and higher. These cards can support up to six monitors (depending on the model), subject to the following restrictions:

  • A maximum of 2 legacy monitors (VGA, DVI or HDMI) can be enabled simultaneously, provided that each monitor is connected either directly or via a “passive” DisplayPort™ adapter/dongle. “Passive” adapters/dongles will NOT support more than 2 legacy monitors.
  • To enable support for more than 2 monitors, “active” DisplayPort™ adapters/dongles are required (or monitors with direct DisplayPort™ connectivity must be used).
  • Approved “active” adapters have no general connectivity restrictions with AMD Eyefinity technology.

Endret av Bjoolz
Lenke til kommentar

Okey, takk for hjelpen! I følge den lista over godkjente kabler etc, så er det ikke listet en eneste dp/mindp til hdmi som er aktiv. Jeg bestilte den jeg linka til i en post ovenfor, som er minidp til hdmi og ser aktiv ut, men står ingenting om at den er enten aktiv eller passiv. Men jeg fant en artikkel om dp og fant ut at en aktiv dp ser ut som den jeg linka til så jeg får bare håpe på at det funker. Hvis ikke så kan jeg vel alltids sende den tilbake å bestille en annen en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...