Gå til innhold

Beste skjerm til rundt 2000


lazt

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg er på jakt etter en ny skjerm(24") til rundt 2000,-, men sliter litt med å velge i jungelen av skjermer. Jeg har ikke veldig peilig så jeg trenger litt hjelp.

 

Skjermen skal brukes av en økonomistudent. Så surfing/ office kommer til å være bruksområdet. Samtidig som den nok kommer til å bli brukt til å se en del TV-serier, filmer osv. Gaming blir nok ikke så aktuelt, men er jo greit å ha mulighet for det hvertfall. I så fall blir det via å koble til en PS3.

 

HDMI er en fordel da den skal brukes sammen med en laptop med denne utgangen.

 

Skjermen må ha høyde/tilt justering skal at den kan plasseres i riktig og behagelig høyde.

 

Har dere noen alternativer å anbefale?

 

Jeg har selv funnet et par som kanskje er greie?

 

1. Benq RL2450HT

Ser bra ut med tanke på film/spill, samtidig som den har HDMI tilkobling. Dog litt mer usikker på hvordan denne er til surfing/office. Viktig at teksten blir klar og god. Slik at man ikke blir sliten ved flere timers lesing og jobbing. Er det noen forskjell på dette fra TN til IPS panel?

http://www.dustinhome.no/product/5010621578/benq-rl2450ht-24-wide-tft-led-black/

 

2. Dell 2412M

Ser at denne har IPS panel som mange skryter av. Hvor mye har dette å si til denne typen bruk? Bilderedigering/fotoredigering er ikke et tema. Denne mangler HDMI, men har displayport. Denne kan vel løses enkelt gjennom en "Displayport to HDMI" kabel? Eller går dette utover bildekvalitet?

http://www.dustinhome.no/product/5010601425/dell-u2412m-ultrasharp-24-wide-tft-led-black/

 

 

Dette ble mange spørsmål, men håper noen av dere kan hjelpe meg litt i riktig retning.

Endret av loozet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke svare deg på Displayport-to-HDMI, men om det går an, så får du ikke bedre skjerm enn Dell U2412M til den prisen. Har du først hatt en skjerm med IPS, så vil du aldri tilbake til TN-paneler.

 

Ingen LCD-skjermer flimrer, så ift til lesing er det ikke noe problem med TN eller IPS. Den store fordelen med IPS, er at den har 16,7 millioner farger mot TN-paneler sine 256.000 (bare). I tillegg får man ordentlig innsynsvinkel med IPS. Med TN så må man sitte helt korrekt foran skjermen, og ikke røre seg, uten at fargene endrer seg.

Lenke til kommentar

Denne skjermen er det beste du får for ca 2000kr

 

http://www.ebay.com/...=item19ce366ec8

 

Skjermen ser veldig lovende ut, men ser at denne kun har DVI. Denne skal kobles til en laptop med ett ATI 6750M, med kun HDMI utgang. Svakt skjermkort, men til surfing/office burde det vel holde. Vil det bli noe problem å bruke en HDMI-DVI kabel? Ser at det står at den IKKE må brukes med HDMI konverter. Anbefales heller ikke at at den brukes med laptop. Har det noe å si?

Endret av loozet
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+152

Dei sender som gave, så det blir ikke moms og toll. Eventuelt blir det ca 500kr ekstra

Kan fint bruke hdmi til dvi konverter, men dei støtter ikkje HDCP.

 

Dersom den blir plukket ut i tollen hjelper nok "gave" - unnskyldningen lite. Men det er jo mulig å ha flaks selvsagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...