Gå til innhold

Harddisker er RAW etter format av pc


Anbefalte innlegg

Krise!

Etter format av C:\ (SSD disk), så ble 2 av mine andre interne disker i datamaskinen (2 andre fysiske disker), samt 1 ekstern disk tilkoblet pc'n plutselig i RAW format. Alle disse er IDE disker på tilsammen 6TB.

 

De var jo fulle av data osv, så er det noen som vet hvordan jeg kan få disse dataene tilbake uten å fucke opp alt som er?

 

Når jeg prøver å kjøre chkdsk d: /f/r så får jeg feilmeldingene:

Første NTFS-oppstartsektor er uleselig eller skadet.

MFT er ødelagt.

 

Please help!

Endret av lammis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan bruke Recuva (Ekstra link tilfelle direkte link ikke virker). Du bare starter programmet, velger harddisk og trykker på "Scan". Velg filene du vil hente ut fra menyen.

 

NB!!! Ikke gjenopprett filene til noen av harddiskene du gjenoppretter fra. Du vil ikke kunne hente ut all data hvis du gjør dette siden windows skriver den nye dataen over den gamle. Dette skal du ikke kunne gjøre uansett med mindre du endrer filformat, men jeg legger det med uansett.

 

Noen brukere har hatt problemer med Recuva og RAW format mens andre sier det går fint.

 

TestDisk er også et alternativ.

Endret av Bjoolz
Lenke til kommentar

-er maskinvarer og diskenes tilkopling slik det var før formatering som du sier?

-angi størrelse på de 3 harddiskene (hver og en, samt merke).

 

-ta bilde fra diskbehandlingen og vedlegge her.

 

-http://home.online.no/~paulsen8/ ( MBR lister) som Hårek har i signaturen. Gjør slik det blir forklart.

 

Deretter kan man vurdere om det er hensiktsmessig å prøve med en IDE disk koplet av gangen. Chkdsk er ikke riktig å bruke enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...