Gå til innhold

Nytt i bildekritikken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det mangler også bilde på Nikon Nikkor AF 50mm f/1.8D (selv om det er bilde i prisguide).

 

Det er noe med at systemet ikke klarer å lese bildene fra produkter som har ligget i prisguiden siden tidenes morgen. Jeg har f.eks fikset det for Canons 50 1.4, men skal ta for meg dette objektivet også. Tips meg gjerne om flere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Det er noe med at systemet ikke klarer å lese bildene fra produkter som har ligget i prisguiden siden tidenes morgen. Jeg har f.eks fikset det for Canons 50 1.4, men skal ta for meg dette objektivet også. Tips meg gjerne om flere.

 

Canon EF 50mm f/1.8 II

Canon EF 50mm f/1.4 USM

 

De ovennevnte vises ikke med bilde i min oversikt pr. nå..... :dremel:

Lenke til kommentar

Jeg la inn nytt bilde på Nikon AF 50 mm f/1.8D i dag, og Canon EF 50mm f/1.4 USM i går (så siftnevnte skulle ha oppdatert seg i alle fall - prøv å ta det bort og legge det til igjen).

 

Canon EF 50mm f/1.8 II skal jeg ta nå.

Da har jeg slettet alle de 3 nevnte her, og lagt de til igjen. Alle tre kommer da øverst på min liste, men uten noe bilde..... :hmm:

Lenke til kommentar

Det mangler også bilde på Nikon Nikkor AF 50mm f/1.8D (selv om det er bilde i prisguide).

 

Det er noe med at systemet ikke klarer å lese bildene fra produkter som har ligget i prisguiden siden tidenes morgen. Jeg har f.eks fikset det for Canons 50 1.4, men skal ta for meg dette objektivet også. Tips meg gjerne om flere.

 

Finner ikke Canon-versjonen av Tamron AF 17-50mm f/2.8 Di-II LD (den uten bildestabilisator), men Sony og Nikon versjonene er der.

Endret av Solaar
Lenke til kommentar

Hm, da må jeg nesten høre med drift i morgen hva det er som skjer.

 

Nå har Terje lagt til en quick 'n' dirty fix for dette.

 

Det mangler også bilde på Nikon Nikkor AF 50mm f/1.8D (selv om det er bilde i prisguide).

 

Det er noe med at systemet ikke klarer å lese bildene fra produkter som har ligget i prisguiden siden tidenes morgen. Jeg har f.eks fikset det for Canons 50 1.4, men skal ta for meg dette objektivet også. Tips meg gjerne om flere.

 

Finner ikke Canon-versjonen av Tamron AF 17-50mm f/2.8 Di-II LD (den uten bildestabilisator), men Sony og Nikon versjonene er der.

 

=1296%281%29&detailId[]=725%283156%29&detailId[]=1236%2850|70%29&manufacturerId[]=193&detailId[]=469%280%29&pg-q=&price_min=&price_max="]Denne, mener du?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og en ting til siden jeg aldri har brukt bildekritikken tidligere pga problem med innlogging: Hvor finner man selve opplastings-siden? Dvs jeg fant den etterhvert via masse omveier og vet at webadressen er http://www.akam.no/bildekritikk/opplasting, men jeg klarte ikke å finne en enkel knapp/link for opplasting av bilder etter å ha gått inn via akam.no og deretter klikket på «bildekritikken». Er jeg sveiseblind?

Lenke til kommentar

Finner ikke Canon-versjonen av Tamron AF 17-50mm f/2.8 Di-II LD (den uten bildestabilisator), men Sony og Nikon versjonene er der.

 

Denne, mener du?

 

Ja, den ja, når jeg søker for å legge den inn via min utstyrsside så dukker ikke den opp.

 

Bare ignorer meg, jeg har allerede facepalmet meg selv fire ganger for å ikke ha klikket på «neste side» (muligens fordi linken bare låg over søkeresultatet, er vant med og lat nok til å bare se i bunnen)

Endret av Solaar
Lenke til kommentar

Når du er innlogget i bildekritikken så har du "brukervalg" øverst til høyre. Her får du opp snarveier, blant annet for å laste opp et bilde. Du får også denne menyen dersom du bruker skin "digit.no" (det forrige navnet på bildekritikken, skal endres).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når du er innlogget i bildekritikken så har du "brukervalg" øverst til høyre. Her får du opp snarveier, blant annet for å laste opp et bilde. Du får også denne menyen dersom du bruker skin "digit.no" (det forrige navnet på bildekritikken, skal endres).

 

Ah, der var det ja. Takk! :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Vi har i en periode hatt fokus på andre oppgaver i nettverket, men selv om bildekritikken har hatt mindre nyutvikling i det siste er den absolutt ikke glemt. Hvilke forbedringer og funksjoner mener du er de viktigste å prioritere?

 

Det som er meldt inn til Drift som førstepri er etablering av et publiseringssystem for "Dagens bilde".

 

På andreplass kommer en del av de tingene jeg tidligere har snakket om, som fjerning av karaktersystem, kritikknivåer etc.

 

Det skal også bli slik (om det ikke allerede er det) at man på forsidefeeden skal kunne klikke seg videre i det uendelige. Det skal ikke gå i sirkel etter 10 bilder.

Lenke til kommentar

Vi har i en periode hatt fokus på andre oppgaver i nettverket, men selv om bildekritikken har hatt mindre nyutvikling i det siste er den absolutt ikke glemt. Hvilke forbedringer og funksjoner mener du er de viktigste å prioritere?

Viser til det som Aetius har signalisert tidligere, og som gjentas nå!

Min ønskeliste har blitt nokså lik:

 

1: Få igang igjen "Dagens bilde"

2: Gjøre noe med evalueringsnivåene, ev. fjerne "Visning/Tips" , og kun ha en ren "Bildekritikk" i ordets rette forstand (ev. med mulighet for å angi ønsket "strenghetsgrad" for kritikken - kanskje også med avkryssing på hva en ønsker kritikk på....).

3: Ha en opplastingsmulighet til f.eks. noe som heter Prøverommet eller ABC-læring (kan være nyttig for enkelte kanskje...)

4: Liker knapp, direkte under hvert bilde..(slik en har i forumtrådene)...

5: Populære bilder som styres av antall "Liker" (kfr. pkt.4)....

 

Og et tidsperspektiv på når det kan forventes å skje endringer hadde jo vært kjekt da..... :thumbup:

Endret av smort1
Lenke til kommentar

Det er en langt mindre jobb å fjerne flere evalueringsnivå og karakterer enn å lage en publiseringsløsning for "Dagens bilde". Kanskje vi skal ta denne enkleste oppgaven først? Jeg vil tippe Terje gjør mye her på et par-tre timers iherdig jobbing.

 

Ser at vi allerede har en egen kategori som heter "Prøverommet", men den er jo ikke så enkel for nye å finne. Forslag til hva som kan gjøres for at den skal bli mer tydelig?

 

Håper det går bra at jeg ikke våger meg ut på noe tidsestimat her. Etter min mening er det viktigere at vi gjør de rette tingene enn at vi gjør dem raskt :-)

Lenke til kommentar

Det er en langt mindre jobb å fjerne flere evalueringsnivå og karakterer enn å lage en publiseringsløsning for "Dagens bilde". Kanskje vi skal ta denne enkleste oppgaven først? Jeg vil tippe Terje gjør mye her på et par-tre timers iherdig jobbing.

 

Ser at vi allerede har en egen kategori som heter "Prøverommet", men den er jo ikke så enkel for nye å finne. Forslag til hva som kan gjøres for at den skal bli mer tydelig?

 

Håper det går bra at jeg ikke våger meg ut på noe tidsestimat her. Etter min mening er det viktigere at vi gjør de rette tingene enn at vi gjør dem raskt :-)

Viktigere enn rekkefølgen er kanskje at en ser at det "skjer noe"!

Jeg ønsker f.eks. at "Dagens bilde" blir prioritert først, da dette er noe som kanskje kan "trigge" interessen for BK generelt?

For meg så spiller det ikke så stor rolle om karakterene er der eller ikke, men har vel etterhvert skjønt at en del vegrer seg for å bruke tjenesten pga. dette med evalueringsnivåer/karakterer mm. (selv om en faktisk selv kan velge bort karaktersetting på sine bilder).... Men vil påpeke at dersom en fjerner evalueringsnivå/karakterer, så bør det samtidig implementeres en "liker-knapp" e.l. under hvert bilde i BK (holder ikke med at dette er tilgjengelig i forumtråden for bildet)....

"Prøverommet" kan gjøres lettere tilgjengelig med et eget opplastingsvalg direkte under "Brukervalg" , f.eks. rett under det vanlige valget for "opplasting nytt bilde".... Når en velger opplasting til Prøverommet, bør det første som møter en, være en kortfattet info som også forteller at dersom en vil laste opp bilde til BK så må en velge "opplasting av nytt bilde"....

 

Mht. tidsestemat, så bør det vel la seg gjøre å anslå iallefall sånn ca. når vi kan forvente at det meste er på plass?? Min agenda er ikke at alt skal skje "raskt", men at det faktisk skjer noe.... Jeg er iallefall bygd slik at jeg "slår meg til ro" når jeg vet "hva som skjer, og når"! Da kan jeg være utrolig tålmodig, og tilsvarende utrolig utålmodig når det motsatte er tilfelle!

Følger spent med videre!! :roll:

Endret av smort1
Lenke til kommentar

Som jeg ser det er kommentarer det aller viktigste!

Både tilbakemeldinger på egne og andres bilder gjør at mankan se ting med et nytt blikk og vokse. Det samme på andres bilder. Kommentarer gitt med respekt og interesse.

 

Synes det er greit med liker og karakterer som et tillegg, men mener det er veldig lettvint. Trenger bare noen sekunder for å trykke på knappen. Gir veldig lite, etter min mening.

 

Karakterer kan være bra - men da mener jeg man MÅ begrunne det - dukke opp en dialogboks som ikke lar det slippe unna å gi grunn for karakteren. Kun to karakterer som sier noe, og det er ener og sekser - helt feil og fulltreffer. Hva betyr en treer? - Hva kan jeg få ut av det, hva sier det? Hva skal jeg rette på ?

 

Selvom jeg sikkert er den som tøyser og tuller mye her - så ønsker jeg litt seriøsitet og respekt i bunn - skal det hele ha noen mening :)

 

Jeg liker de tre nivåene visning/tips/kritikk - gir litt større rom for flere typer tilbakemelding og lettere å "tørre" å gi tilbakemeldinger på tips/visning enn på kritikk.

 

Dagens bilde er en helt super ting!

 

Hva en nybegynner ser..... Det er helt sikkert veldig gode grunner for det motsatte, basert på erfaringer. Alltid greit å se ting fra flere sider :)

Endret av Jentungen 1
Lenke til kommentar

Jeg er enig i at gode kommentarer er det som er nyttigst - men slik det er i dag, så er det veldig av typen "Jeg liker" kommentarer; slik sett, så er det behov for en "Jeg liker" knapp.

 

Skal det være karakterer, så skal hele skalaen være med. Og da er jeg enig i man må begrunne karakteren for å få lov til å gi en;men også 1-ere og 6-ere skal begrunnes. Men personlig har jeg ingen tro på karakterer i en bildekritikk.

 

Ettersom evalueringsnivå ikke fungerer, så er det bare å droppe det. Mange velger kritikk, men blir sure når de får det. Mens andre ignorerer nivå og kommenterer som de alltid gjør.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...