Gå til innhold

Råtass-skjermkortet til Sapphire er lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg har et gtx 680 kort fra asus :D 1340mhz boost og 6,7ghz på minnet :D jeg hører nesten ikke vifta på kortet+ det ligger på rundt 55grader når jeg gamer BF3 på max.

synes det er raskt nokk jeg :D hadde bare nvidia låst opp volt kontroll på korta kunne de sikkert ha kommet mye høyere :D

 

:D :D :D ....

:D
Lenke til kommentar

MSAA er stort sett dyrt i de fleste spill og jeg er enig i at FXAA gir et greit kompromiss, men jeg føler fortsatt at MSAA 4X har sin plass i BF3. Flere objekter i BF3 blir ikke AA'et med kun FXAA.

4xMSAA i BF3 har en mindre effekt på grafikken enn 2xMSAA i Crysis og koster mer enn 8xMSAA...

Frostbyte 2 har nok et "mindre" problem med MSAA-implementeringen sin...

Lenke til kommentar

PerUlv2: Dette er jo informasjon du bør komme med allerede i den første posten din. Dette gir ikke sammenligningen din den samme slagkraften.

 

Med en 60hz skjerm ville du ikke merket forskjell uansett - du vil nok gjerne tro du merker det men.. den gang ei.

 

Hvis 7950 ikke har min fps over 60 fps så garanterer jeg deg at jeg hadde merket forskjellen.

Lenke til kommentar

Den beste opplevelsen etter min mening er ved å bruke Vsync + Triple Buffering - det blir input lag men bildeflyten er perfekt. Det er litt meningsløst å bruke Vsync uten Triple Buffering.

 

Men om jeg merker at FPSen er under 60 eller ikke med denne konfigureringen varierer. For eksempel så merker jeg ingen forskjell med 50> FPS i Max Payne men dersom jeg spiller BF3 så merker jeg enkelt forskjellen mellom <60 og 60>.

Endret av Gigahertz
Lenke til kommentar

Den beste opplevelsen etter min mening er ved å bruke Vsync + Triple Buffering - det blir input lag men bildeflyten er perfekt. Det er litt meningsløst å bruke Vsync uten Triple Buffering.

 

Men om jeg merker at FPSen er under 60 eller ikke med denne konfigureringen varierer. For eksempel så merker jeg ingen forskjell med 50> FPS i Max Payne men dersom jeg spiller BF3 så merker jeg enkelt forskjellen mellom <60 og 60>.

Triple Buffering garanterer på ingen måte perfekt bildeflyt, litt ytelse til overs og en fornuftig framerate-cap derimot...

Måten SLI/CFX fungerer på gjør jo også at man får "Triple Buffering"-inputlag :p

Lenke til kommentar

Triple Buffering garanterer på ingen måte perfekt bildeflyt, litt ytelse til overs og en fornuftig framerate-cap derimot...

Måten SLI/CFX fungerer på gjør jo også at man får "Triple Buffering"-inputlag :p

 

Det er virkelig synd at en må bli plaget av inputlag for å unngå tearing og/eller microstuttering dersom noen ønsker å kjøre flere skjermkort i SLI/CF. Jeg syntes det er merkelig at det enda ikke eksisterer en teknologi som eliminerer tearing uten inputlag selv etter så mange år. Jeg bruker en gamepad i så mange situasjoner som mulig slik at jeg ikke merker inputlaggen - unntaket er selvsagt online spill der presisjon faktisk er avgjørende. Med tanke på dette så må jeg dessverre bare bruke framerate limit i online FPS-spill (f.eks for å redusere temp) men dette fjerner selvsagt ikke tearing så da må jeg bare akseptere tearing når jeg spiller online FPS-spill.

 

Til tross for at teknologien går framover og at ytelsen blir bedre så kan en aldri bli fornøyd ettersom at de mest irriterende problemene fortsatt eksisterer. :hm:

Lenke til kommentar

Det er virkelig synd at en må bli plaget av inputlag for å unngå tearing og/eller microstuttering dersom noen ønsker å kjøre flere skjermkort i SLI/CF.

Triple Buffering hjelper absolutt ikke på microstutter, det eneste som virkelig hjelepr i min opplevelse er å kjøre kortene under 90% konstant.

 

Om en aktiverer Triple Buffering med CFX/SLI får man 4 frames med inputlag forresten.

Jeg syntes det er merkelig at det enda ikke eksisterer en teknologi som eliminerer tearing uten inputlag selv etter så mange år.

To ting:

Høyere oppdateringsfrekvens på skjermen hjelper massivt på tearing

LucidLogix Virtual Vsync

Lenke til kommentar

Hvorfor skulle jeg merke det hvis det dropper under 60fps? Spiller du med vsync på?

 

Fordi vis det dropper under 60, så blir bildeflyten ustabilt. Og våre "sanser" er veldig gode på å oppdage forandringer.

 

Så f.eks 58fps er "ustabilt" og 62 er smooth? Akkurat....

 

Det er ingen grense som sier at 60fps er smooth men 59.9 ikke er det. Du har ikke mulighet til å merke forskjell medmindre du har på FRAPS eller noe lignende.

 

Toleransen for hva som er smooth er også svært subjektivt - jeg kjenner folk som synes alt over 20fps er bra nok.

 

EDIT: Og det er ikke gjennomsnitts fps det er snakk om da - det er minimum.

Endret av PerUlv2
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg kjenner svært mange BF3 spillere - den beste jeg kjenner spiller på en sliten AMD Phenom II 955 rigg med ett GTX 285 - han er aldri i nærheten av 60fps, alikevel spiller han meget godt. Nå skal det sies at han er en meget god konkurranseskytter på både pistol og rifle IRL og da, det hjelper nok litt ;-)

Lenke til kommentar

Jeg kjenner svært mange BF3 spillere - den beste jeg kjenner spiller på en sliten AMD Phenom II 955 rigg med ett GTX 285 - han er aldri i nærheten av 60fps, alikevel spiller han meget godt. Nå skal det sies at han er en meget god konkurranseskytter på både pistol og rifle IRL og da, det hjelper nok litt ;-)

BF3 er på ingen måte realistisk :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...