Gå til innhold

Trenger ny laptop til 6-7000,-


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg skal bytte ut min gaming-laptop med en som er litt mindre da jeg ikke trenger å spille på laptop lengre.

 

Kravene er:

ssd disk (hvertfall til systemet)

13" eller 15" skjerm

Jeg er vant til en rask pc så den må klare surfing, musikk, film ol. "smooth", men trenger ikke å dra spill på max.

Bra batteri

Den må være liten og lett.

 

Jeg har mest lyst på en Samsung, men syns de er litt dyre. Mulig jeg ser etter feil ting når jeg søker opp Samsung-pcer. Kom gjerne med motargumenter hvis dere mener at jeg bør gå for noe annet enn samsung :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må innrømme at jeg ikke helt vet hvordan disse U-prosessorene (i Envy'en) yter i forhold til "vanlige" M-prosessorer.

Men det er en nyere generasjon med bedre integrert grafikkort iallefall.

Og så er de strømsparende, så man kan kanskje anta at batteritiden blir bedre, om ikke harddisken utjevner det da.

Harddisken er en hybridsak vil jeg tro, med en SSD som cachedisk.

(Her er en Samsung med samme løsningen men med halvparten så stor SSD-del, samt en noe svakere prosessor enn den første jeg linket til)

Jeg vet ikke om så små maskiner med mulighet for to disker, men det er vel likevel en mulighet for at det finnes.

Vanligvis er det ingen problemer med å oppgradere harddisk (eller SSD), men jeg vet ikke hvordan det er med denne spesielle maskinen (Samsung).

 

Edit : Nå ble jeg plutselig usikker på hvilken prosessor som faktisk står i den første Samsung'en som jeg refererte til. I overskriften står den oppført med i5-2450M, mens i spesifikasjonene står der i5-2467M. Førstnevnte er en del kraftigere.

Endret av ZiggyS
Lenke til kommentar

oki. Takker for svar.

Jeg tror jeg får drøye kjøpet litt. Kanskje det er noe nytt rundt hjørnet og? Hvem vet..? :p

 

Det er godt mulig at noe bedre kommer etter hvert.

Det gjør det jo alltid :-)

 

 

Beklager dog at jeg "rotet" meg inn på tråden din egentlig uten å komme med noen oppklarende svar på det du lurte på. Det eneste jeg hadde å bidra med, var den Samsung'en som havnet innenfor budsjettet ditt med spesifikasjonene som du beskrev.

 

Edit : Skrivefeil

Endret av ZiggyS
Lenke til kommentar

Det er godt mulig at noe bedre kommer etter hvert.

Det gjør det jo alltid :-)

Leit problem med bærbare det der :p

 

Men akkurat nå er det en del som skjer med amd i forhold til ytelse/effektforbruk. Samtidig som det ikke er noe nytt som ser ut til å dukke opp i samme klasse som 650/660m, med bedre ytelse og samme effekttrekk. Ellers begynner flere produsenter å ta "anti-heat" alvorlig, slik at det nok vil dukke opp mer fornuftig oppsatte laptoper som ikke bruker kassa og tastaturbrønnen til varmeleder, for eksempel. Smalere laptoper med bedre kjøling.

 

I tillegg - ligger i kortene at vi endelig blir kvitt 1366x768 oppløsning som "standard". Fungerer slik at om noen først bytter, så blir det billigere for alle å masseprodusere 1920x1080/ips, osv. enn å fortsette å bruke 1366x768 plater..

Lenke til kommentar

http://www.dustinhome.no/product/5010638174/asus-zenbook-ux32vd-ci5-1-7-4gb-500-24-ssd-gt620m-13-3-w7hp/#intcmp=searchProvider_dacsa

 

SSD og HDD. SSD ligger loddet fast til hk. Ut av boksen vil maskinen kun bruke ssd som cache. Det visstnok en ssd på 32gb også og ikke på 24 som det står på dustinhome.

 

 

oppskrift på å legge os på ssd'n.

 

http://forum.notebookreview.com/asus/672616-guide-ux32vd-how-install-windows-7-integrated-32gb-ssd.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...