Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Er jeg syk eller frisk mentalt? trenger bedømmelse nå


Hexafix

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er enig i at det er mye usakligheter på forum generelt, men det er nå en gang bare sånn det er, tror jeg. Internettet er både det mest seriøse og useriøst stedet på samme tid. Det lureste er kanskje å ikke forvente noenting, så blir du positivt overrasket, og slipper å bruke mye energi på å irritere deg.

 

Uansett, når det er sagt, så kan det hende jeg er en av de som "ikke forstår", jeg vet i alle fall ikke helt hvor du vil vi skal dra konklusjonen om din mentale tilstand fra. Men om du tror selv at du ikke er helt frisk, og vil ha en vurdering av det, er det nok lureste å oppsøke de som har greie på slikt, nemlig psykologer. Det er ytterst få av oss her, om noen i det hele tatt, som har ekspertise nok til å gjøre en slik bedømmelse.

 

Ja, når man har uflaks så vil det jo være det samme som å bli utsatt for usakligheter og totalt unødvendige situasjoner. Det stopper folk og det betyr at deler av verden står stille.

 

Du snakker om internett som en helhet men er man på riktig sted så går det an å unngå usakligheter og skille ut seriøst med useriøst for å få mest mulig ut av både tiden, internett og seg selv. Prøve å være mest mulig effektiv for å få brukt tida.

 

Igjen så tenker du for mye i helhet fordi du er usikker på hvor du / dere skal konkludere fra. Det går ikke an å konkludere helheten i en tekst som har så mange momenter så da må man analysere hver setning. Ikke i helhet.

 

Du sier at jeg skal oppsøke psykologer?

Det var folk med medisinsk kompetanse men nå er det ikke så mange igjen. Men de finnes fortsatt her. Det eneste som er dumt er at en må vente i flere dager før de kommer slik at tråden forsvinner i "havet" og da er jo alt håpet ute.

 

Det eneste jeg forventer er at folk skal være seriøse og lese punktlig i gjennom og bruke litt tid til å forstå 100%

 

Jeg forventer også at det ikke er noen som vil komme å ødelegge med vilje slik som mange gjør. Jeg forventer at de får konsekvenser så lenge det er regler her.

 

Jeg vil at folk skal si hva de vil så lenge de mener det uansett om det vondt eller godt. Jeg er mektig lei over at folk ikke sier det som er sant selv om det er noe vondt.

Lenke til kommentar

For å være helt ærlig virker det som du steiner som faen når du skriver.

Jeg forstår ikke helt hva du mener med dette utsagnet og jeg forstår ikke hva steining har med meg å gjøre så jeg kan ikke skrive så mye mer. Når folk skriver "steine" så tenker jeg på Iran hvor dem steiner kvinner som har blitt voldtatt. Jeg tenker også på stein generelt og hvordan "stein" kan være et begrep for å utrykke noe. Jeg vet jo også at Stein er et navn. Stein kan være så mangt.

Lenke til kommentar

Du er sikkert frisk, kanskje litt distre og småforvirret. Vet ikke hvor gammel du er, men du bør ikke bekymre deg dersom du er ung.

 

Ikke ta til deg all kritikken du hører på internett, lær deg til å ikke berøres av den.

Jeg er aldri forvirra. Jeg vet at det er lett å dømme andre det man er selv. Men jeg ikke forvirra.
Lenke til kommentar

For å være helt ærlig virker det som du steiner som faen når du skriver.

Jeg forstår ikke helt hva du mener med dette utsagnet og jeg forstår ikke hva steining har med meg å gjøre så jeg kan ikke skrive så mye mer. Når folk skriver "steine" så tenker jeg på Iran hvor dem steiner kvinner som har blitt voldtatt. Jeg tenker også på stein generelt og hvordan "stein" kan være et begrep for å utrykke noe. Jeg vet jo også at Stein er et navn. Stein kan være så mangt.

 

Du er iallfall utrolig flink til å utype ting du mener. Du er ganske filosofisk (positivt ment). Det virker egentlig bare som du er smertere og flinkere å utrykke deg enn andre, ikke at det er noe galt med deg mentalt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For å være helt ærlig virker det som du steiner som faen når du skriver.

 

hva er "steiner"? jeg skjønte forresten lite av poenget med innlegget ditt ts.

 

Å steine = å være fjern på pot/hasj.

Den slags synder driver jeg ikke med. Når jeg sier "røyke joint i skogen" så mener jeg "vannpipe med frukt tobakk". Jeg beklager utrykket og at det kunne føre til misforståelse.

 

Grunnen er at det er mye lettere å si / skrive "joint" også at vi alltid hadde en tradisjon å si "joint" i de gamle venne kretsene mine.

Lenke til kommentar

Du snakker om internett som en helhet men er man på riktig sted så går det an å unngå usakligheter og skille ut seriøst med useriøst for å få mest mulig ut av både tiden, internett og seg selv.

Uansett hvor du er på internett, så vil det alltid være folk som er usakelige og "ødelegger" tråder/diskusjoner. Det var poenget mitt. I så måte kan man helt fint omtale internett som en helhet.

 

Du sier at jeg skal oppsøke psykologer?

Det var folk med medisinsk kompetanse men nå er det ikke så mange igjen. Men de finnes fortsatt her. Det eneste som er dumt er at en må vente i flere dager før de kommer slik at tråden forsvinner i "havet" og da er jo alt håpet ute.

Det er det slett ikke, for du kan fortsatt oppsøke psykologer dersom du virkelig vil vite om det feiler deg noe eller ikke. Min mening er at det antakeligvis ikke er noe mentalt i veien med deg, men om man har slike bekymringer er det uansett sjeldent en god idé å bruke et forum for å få helsevurderinger. (Da spesielt et forum du i tillegg mener du får for mye usakelig innspill fra.)

Endret av vaarblomst
Lenke til kommentar

For å være helt ærlig virker det som du steiner som faen når du skriver.

 

hva er "steiner"? jeg skjønte forresten lite av poenget med innlegget ditt ts.

 

Å steine = å være fjern på pot/hasj.

Den slags synder driver jeg ikke med. Når jeg sier "røyke joint i skogen" så mener jeg "vannpipe med frukt tobakk". Jeg beklager utrykket og at det kunne føre til misforståelse.

 

Grunnen er at det er mye lettere å si / skrive "joint" også at vi alltid hadde en tradisjon å si "joint" i de gamle venne kretsene mine.

 

Bullshit called.

 

Fra din tråd: Jobb i Nederland?

Jeg skulle gjerne ha fått meg en jobb i nederland. Jeg har en liten utdannelse men jeg får ikke brukt det til noe. Men jeg har svært mye erfaring med ufaglært arbeid og jeg er veldig praktisk anlagt.

Jeg er ikke så nøye bare jeg tjener nok penger til husleie, strøm, internett, mat, drikke og hasj.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For å være helt ærlig virker det som du steiner som faen når du skriver.

Jeg forstår ikke helt hva du mener med dette utsagnet og jeg forstår ikke hva steining har med meg å gjøre så jeg kan ikke skrive så mye mer. Når folk skriver "steine" så tenker jeg på Iran hvor dem steiner kvinner som har blitt voldtatt. Jeg tenker også på stein generelt og hvordan "stein" kan være et begrep for å utrykke noe. Jeg vet jo også at Stein er et navn. Stein kan være så mangt.

 

Du er iallfall utrolig flink til å utype ting du mener. Du er ganske filosofisk (positivt ment). Det virker egentlig bare som du er smertere og flinkere å utrykke deg enn andre, ikke at det er noe galt med deg mentalt.

Jeg har alltid problemer med å ta til meg positive bedømmelser så dette trenger jeg litt tid på å bearbeide. Det var veldig hyggelig. Men jeg vil også å høre det som ikke er positivt for da kan jeg få bedre mulighet til å bli en enda bedre person. Jeg vet at noen syns det er vanskelig å si det som er negativt og dersom du er en av de som syns at det er vanskelig så skal du vite at det kan være viktig å si det som er negativt. Det vil være med på å gi personen bredere selvbilde og dermed unngå vonde fremtidige situasjoner.
Lenke til kommentar

Jeg syntes du skal logge av litt, få deg litt søvn, og i morgen bestiller du en time hos fastlegen din. Han plikter å ta deg inn samme dag. Hvis du får noen problemer med det eller andre ting, eller du blir verre, så ringer du nærmeste DPS. Hvis du ikke finner nærmeste DPS, så ringer du et sykehus og spør. I verste fall ringer du 113!

 

Det er til syvende og sist ingen på dette forumet som kan hjelpe deg noe særlig, men hvis du sliter i kveld så kan vi selvsagt holde deg litt med selskap. Legen vil dog være langt mer nyttig på sikt.

Lenke til kommentar

Jeg er aldri forvirra. Jeg vet at det er lett å dømme andre det man er selv. Men jeg ikke forvirra.

Om du er forvirra eller ikke vet du nok selvfølgelig bedre enn meg, og du kjenner deg selv bedre enn folka på forumet her kjenner deg. Ingen her kan gi deg en utredning.

Du har helt rett kakemot! Men folk kan hjelpe meg å bedømme meg og det syns jeg går helt greit :))

Lenke til kommentar

Jeg syntes du skal logge av litt, få deg litt søvn, og i morgen bestiller du en time hos fastlegen din. Han plikter å ta deg inn samme dag. Hvis du får noen problemer med det eller andre ting, eller du blir verre, så ringer du nærmeste DPS. Hvis du ikke finner nærmeste DPS, så ringer du et sykehus og spør. I verste fall ringer du 113!

 

Det er til syvende og sist ingen på dette forumet som kan hjelpe deg noe særlig, men hvis du sliter i kveld så kan vi selvsagt holde deg litt med selskap. Legen vil dog være langt mer nyttig på sikt.

Tusen takk! Jeg sliter ikke direkte akkurat nå. Det som jeg tar opp i denne tråden er mer av det som jeg sliter med generelt.

 

Jeg visste ikke at fastlegen plikter til å ta meg inn samme dag. Etter at jeg erfarte at det ikke var mulig på mitt legekontor og komme inn til fastlege på samme dag så har jeg heller ikke gått til legen de gangene jeg har hatt mest bruk for det. Og det har vært akutte tilfeller.

 

Jeg har heller ikke vært bevisst på hvor jeg kan oppsøke hjelp og da jeg fikk akutte angst og fobi seint på kvelden så var det ikke lett å samle seg til å finne ut hvor jeg kunne oppsøke hjelp. Du sier noe som ingen andre har fortalt meg. Jeg har forøvrig lært at man bruker 113 kun for nød når det fare for livet men jeg kunne virkelig ha fått god bruk for hjelp når jeg hadde det som verst. Jeg havnet rett og slett i en psykose fordi jeg hadde fått mer enn nok etter å ha strukket meg langt. Jeg måtte vekk fra der jeg bodde fordi alt var helt umulig og jeg var borte i 2 mnd uten at noen reagerte.

 

Jeg får heller aldri tid til å snakke ferdig med legen og timene er korte og han misforstår meg så vi må bruke tid på å forklare det samme flere ganger. Da får jeg lite ut av timene men han er alltid enig med meg når jeg får frem et poeng så jeg blir ikke sett på som gal.

 

Jeg bruker forumet fordi jeg ikke har noen andre å prate med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...