Gå til innhold

[Løst] BenQ XL2410T 120Hz


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg vet at dette er et omdiskutert emne men jeg prøver meg likevel. Jeg ser at komplett.no har tilbud på BenQ XL2410T og jeg har lenge ønsket meg en 120Hz-skjerm. Det er derimot noen ting jeg lurer på.

 

Jeg ønsker å kjøre Battlefield 3 på 120Hz. Jeg vet dette er et systemtungt spill som krever mye ytelse, derfor vil det være vanskelig å oppnå god FPS. Foreløpig kjører jeg et GeForce GTX 570, 16 Gb minne og 3,2-3,6 GHz AMD Athlon II X6 1090T. Jeg antar at jeg trenger bedre komponenter, spesielt grafikkort.

 

Så, det jeg lurer på er følgende; er det mulig å oppnå 120 FPS i Battlefield 3 med relativt greie komponenter så jeg kan dra fullt utnytte av en 120Hz skjerm? Det er mulig jeg har misforstått forholdet mellom FPS og Hz.

 

Tar gjerne imot linker som viser til slik informasjon. På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har forstått ting noenlunde likt som deg, men erfaringen min er at du MÅ ikke oppnå 120 fps for at ting skal flyte bra på en 120Hz skjerm.

Har kjørt BF3 på rundt 100 fps på min 120Hz og det var en mye behageligere flyt da, enn da jeg spilte på min 60Hz skjerm.

 

Jeg vil tørre påstå at du kan klare ganske ok flyt i 1920X1080 120Hz på medium i BF3 med den maskinvaren du har, på skjermen du nevner :)

 

Å for å svare på spørsmålet ditt er det fullt mulig å oppnå 120 fps i BF3 med relativt greie komponenter som du kaller det.

Om du klarer ULTRA er en annen sak, men jeg har prøvd BF3 på mye forskjellig maskinvare, og synes det ser veldig bra ut fra MEDIUM og oppover uansett ;)

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar

Jeg har forstått ting noenlunde likt som deg, men erfaringen min er at du MÅ ikke oppnå 120 fps for at ting skal flyte bra på en 120Hz skjerm.

Har kjørt BF3 på rundt 100 fps på min 120Hz og det var en mye behageligere flyt da, enn da jeg spilte på min 60Hz skjerm.

 

Jeg vil tørre påstå at du kan klare ganske ok flyt i 1920X1080 120Hz på medium i BF3 med den maskinvaren du har, på skjermen du nevner :)

 

Å for å svare på spørsmålet ditt er det fullt mulig å oppnå 120 fps i BF3 med relativt greie komponenter som du kaller det.

Om du klarer ULTRA er en annen sak, men jeg har prøvd BF3 på mye forskjellig maskinvare, og synes det ser veldig bra ut fra MEDIUM og oppover uansett ;)

 

Takker for svar!

 

Jeg har ingen problemer med å spille på Low/Medium så lenge jeg får maksimal utnyttelse av FPS. Hvilken skjerm har du? Og hvilken maskinvare har du?

 

Merker du en stor forskjell på ~60 og ~100 Hz?

Lenke til kommentar

Hvis du ikke har problemer med å spille på Low/Medium hadde jeg uten tvil kjøpt skjermen, og kjørt 1920 X 1080 på Low. Maskinvaren din skal klare det helt greit! Om du passerer 120 fps "average" på Low er jeg usikker på, men ser ikke for meg at du vil være langt unna.

 

Maskinvaren min ser du i signaturen ;)

 

Jeg merker stor forskjell på 60Hz og 120Hz ja :) 120Hz gir en merkbar bedre flyt for meg!

Lenke til kommentar

Hvis du ikke har problemer med å spille på Low/Medium hadde jeg uten tvil kjøpt skjermen, og kjørt 1920 X 1080 på Low. Maskinvaren din skal klare det helt greit! Om du passerer 120 fps "average" på Low er jeg usikker på, men ser ikke for meg at du vil være langt unna.

 

Maskinvaren min ser du i signaturen ;)

 

Jeg merker stor forskjell på 60Hz og 120Hz ja :) 120Hz gir en merkbar bedre flyt for meg!

 

Ah, naturligvis. Tusen takk skal du ha. Da har jeg endelig bestemt meg for å gå til innkjøp! :)

Lenke til kommentar

Hvis du ikke har problemer med å spille på Low/Medium hadde jeg uten tvil kjøpt skjermen, og kjørt 1920 X 1080 på Low. Maskinvaren din skal klare det helt greit! Om du passerer 120 fps "average" på Low er jeg usikker på, men ser ikke for meg at du vil være langt unna.

 

Maskinvaren min ser du i signaturen ;)

 

Jeg merker stor forskjell på 60Hz og 120Hz ja :) 120Hz gir en merkbar bedre flyt for meg!

 

Ah, naturligvis. Tusen takk skal du ha. Da har jeg endelig bestemt meg for å gå til innkjøp! :)

Lykke til :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...