Gå til innhold

BK: Elv i Stockholm


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen :)

 

Dette er min første tråd her inne. Er en liten hobbyfotograf som liker å knipse. Har et bilde jeg var ganske fornøyd med, men synes alltid det er greit å få andres syn på hva jeg kunne gjort annerledes (og eventuelt bedre).

 

Tok dette mens jeg var ute og gikk i Stockholm. Liten elv som mange småbåter bruker å cruise igjennom. Er klar over at motivet ikke er verdens mest spennende, men håper noen likevel har noe å komme med :)

 

Litt EXIF-info

 

Exposure 1/40 sec @ f/22

Focal length 24mm

ISO speed 320

 

Canon 1D III

Canon EF 24-70 f/2.8L

post-137535-0-06672200-1342038186_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes bilde balanserer fint. Muligens ville jeg roet ned blenderen (for å få skarpere bilde og unngå differaksjon). Du får dybdeskarphet nok om du går ned et trinn eller 2 på 24mm. Ellers ville jeg muligens fjerne kabel-skiltet om du får det til uten at det ser retusjert ut.

Lenke til kommentar

Raskt svar her gitt. Takk :)

 

Tenker du f.eks. blender på f/16? Har lest litt i det siste at f/22 kan skape uønskede reaksjoner på bildet.

 

Kabelskiltet var jeg usikker på selv. Mulig jeg åpner photoshop og gir det et forsøk, tror det burde gå greit. På den andre siden er både kabelskiltet, anda i elven og joggeren helt borte på venstresiden del av det naturlige bildet. Har ikke hatt vane for å endre annet en enkle justeringer i Lightroom.

 

edit

 

Tok en kjapp tur i photoshop og fjernet kabel-skiltet, anda, og personene helt i enden av stien. Nå vil jeg vanligvis ikke redigere mine bilder slikt, men sett at det var slik det så ut, ble det bedre? :)

 

edit 2: Beklager, glemte å resize bildet. Fikset nå

post-137535-0-38985800-1342043133_thumb.jpg

Endret av uTukt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...