Gå til innhold

BK: - Dolomedes -


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

God presentasjon av denne edderkoppen i miljø!

Skulle vært artig å sett et "løpebilde" av denne gitt! :)

Litt vanskelig å komme med noen tips her, men skulle gjerne tatt den nærmere i øyesyn i et tettere utsnitt , om mulig...( i en V2 f.eks.) ! ;)

 

Takk for det:) jeg legger ved 1 bilde av samme eksemplar som er litt nærmere og fra en annen vinkel (overse refleksen på øyet) og 1 bilde av en voksen, mulig du har sett det tidligere. Noe løpebilde har jeg ikke, for å få til det tror jeg man minst må dedikere en sommer til oppgaven og bruke en helt annen teknikk enn det jeg har brukt her, men, sjekk helt nederst på denne linken: http://www.edderkopp...Pisauridae.html hvor du finner en videosnutt av en nær slektning som fanger en frosk. Jaktmetoden og oppførsel er akkurat den samme, ovenfor filmsnutten finner du beskrivelse og detaljbilder av Dolomedes fimbratius, det er beskrivelse av to rovedderkopper på den siden, den som starter øverst er en annen art :)

 

post-253987-0-58783300-1342063687_thumb.jpg

 

post-253987-0-12613400-1342063736_thumb.jpg

 

Takk for meget god beskrivelse rundt denne edderkopparten..i tillegg til et svært severdig bilde..personlig har jeg ikke behov for å tilføye noen forbedringer..helt topp ! :)

 

Mange takk for det :)

 

Dette er bare nydelig! :) Perfekt fokus, fint lys, flott komp og vinkling, delikate varme farger og med fint miljø rundt dyret - godt jobba! :)

 

Tusen takk, veldig hyggelig å høre :)

 

Alt med bildet er flott og spennende. Dybde, farger,retning detaljer og historie. Edderkoppen er flott, med gode detaljer og fargespill. Brenneslen er flott og med god dybde og flott fargespill. Spindelvevet gir ekstra liv :) Vakkert :)

 

Veldig hyggelig at det falt i smak :)

Lenke til kommentar

Takk for det:) jeg legger ved 1 bilde av samme eksemplar som er litt nærmere og fra en annen vinkel (overse refleksen på øyet) og 1 bilde av en voksen, mulig du har sett det tidligere. Noe løpebilde har jeg ikke, for å få til det tror jeg man minst må dedikere en sommer til oppgaven og bruke en helt annen teknikk enn det jeg har brukt her, men, sjekk helt nederst på denne linken: http://www.edderkopp...Pisauridae.html hvor du finner en videosnutt av en nær slektning som fanger en frosk. Jaktmetoden og oppførsel er akkurat den samme, ovenfor filmsnutten finner du beskrivelse og detaljbilder av Dolomedes fimbratius, det er beskrivelse av to rovedderkopper på den siden, den som starter øverst er en annen art :)

Takk for henvisning til video og visning av to nærere bilder. Artig å se! :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...