Gå til innhold

[Løst]Trenger hjelp med DiettPlan (Ytelse)


Anbefalte innlegg

Hei Allesammen! :)

 

 

La meg begynne med å fortelle litt om meg selv:

 

Jeg er mann, 29 år, 175 høg og veier 83kg. Jeg har siden i fjor trent både sporadisk og rutinemessig, da noe vekslende i perioder.

 

Akkurat nå tenker jeg på å ta en siste innspurt før høsten og tenker da å trene veldig intensivt, både utholdenhet og styrke.

 

Saken er den at jeg på diettsiden er veldig avslappet. Jeg har liksom ikke tatt dette helt seriøst da jeg i starten oppnådde resultater som ble oppfattet positive.

 

 

Igjen så har jeg dabbet av og spist en del chips og sukkerholdige ting, fastfood, burgers, pizza, you name it. Har funnet at jeg ofte ikke tar tid til å kokkelere meg noe ordentlig kost.

 

Dette merker jeg da på treningsøktene hvor det virker som kroppen er helt tom for energi og ytelsen faller hardt. Jeg får rett og slett ikke trent alle ting som jeg vil pga at kroppen begrenser meg.

 

På dager hvor man skal kjøre cardio, er det da lurt å tilrettelegge kostholdet på en spesiell måte, samt vice versa med styrke?

 

 

Om det ikke er for mye å forlange, kunne noen av dere vist til ett komplett kostholdsprogram som kunne være interessant for vedkommende situasjon. Frokost, lunsj, middag, kvelds -retter. En slags samlingside spesielt myntet på utøvere?

 

EdiT: Jeg vil veldig gjerne også vite hvor mye jeg bør spise hver gitte dag *se kroppsmål på toppen*.

 

 

Deres gode venn,

 

~Balthy

Endret av Balthier
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer veldig ann på hvor mye kroppen din forbrenner.

Husk! Forbrenningen i kroppen tar bare hensyn til hvert enkeltmåltid!

 

Dietter er bare tull og fjas! Tenk på hva kroppen din trenger hovedsaklig for å fungere som en organisme.

- Karbohydrater

- Proteiner

- Vitaminer og mineraler

- Fett, umettet (for mye mettet fett tar lengre tid å forbrenne)

 

Det beste er hjemmelaget mat fra bunnen av, med ferske råvarer.

Bygg opp menyene dine etter råvarer du liker, og hold kostholdet ditt variert.

Variasjon er nøkkelordet til et godt kosthold.

 

Her finnes ingen unnskyldninger. Tid og krefter brukt på kjøkkenet gir store gevinster.

Visst det ikke høres fristende ut, burde du kanskje vurdere å anskaffe en kvinne? ;)

 

Siden du ønsker å trene intensivt burde du fokusere på et kosthold som gir kroppen din tilstrekkelig med forskjellige karbohydrater den kan jobbe med.

 

Kroppen produserer masse proteiner, men ikke alle og ikke nok visst du skal trene ofte og hardt, så det er også noe du burde fokusere på.

 

Beste frokosten er havregrøt, uten tvil. Det tar ikke langt tid å koke selv.

 

Det viktigste er å gi kroppen mye fiber og karbs før den skal jobbe, dvs at du må avstå fiberrik kost og stivelsesnacks om kvelden før du skal legge deg.

 

Tips!

Sjekk ut sjømatoppskrifter, for det er noe alle kunne spist mer av! Samt mer grønt.

 

Håper det hjalp litt!

 

OBS! Ikke skap deg et stressende forhold til mat. Man kan ha et avslappet og sunt forhold samtidig :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hva skal du med en diettplan når du allerede vet hva problemet er? Folk som lager en diettplan er gjerne ute etter korttidsløsninger. Har du planer om å holde deg til denne diettplanen resten av ditt liv? For å gå ned i vekt og bli der er det snakk om en livsstilendring. Du sier allerede at du spiser mye søppelmat, så det er bare å kutte det ut. Om du spiser så ren mat som mulig, samtidig som du kombinerer dette med trening vil det gå av seg selv. Vi vet heller ingenting om hva du liker å spise. Jeg kan godt lage deg en diettplan og si at du skal spise kylling og ris til hvert måltid ene dagen, og laks og poteter andre dagen, men jeg tror ikke du ville likt deg noe særlig. Personlig hadde jeg ikke hatt problemer med det, men jeg er nok en av de få som driter i hva jeg spiser, men kun er opptatt av resultatene maten gir.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...