Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Når tannlegen lar være å fikse et hull


Anbefalte innlegg

Jeg var hos tannlegen og fikk trukket en tann og fikset ett hull. Betalte og var egentlig fornøyd.

 

Men tannlegen trodde ikke noe på at jeg hadde et hull til øverst til venstre gjeksel. Kom jo dit for å få fiska de to hullene og ble forbauset når hun bare tok det ene nede til høyre og erklærte seg ferdig.

 

Jeg kjøpte et vinklet "tannlegespeil" og tittet bakerst der jeg mente jeg hadde et hull, og der var det svart uthuling og karies. I større og tydeligere grad enn på gjekslen nede om enn ikke like lett synlig.

 

Grunnen til at jeg ergrer meg over dette er jo merkostnaden det innebærer å gå tilbake for å få fikset hullet. Hyggienetiltak og alt dette de skal ha i tillegg.

 

Ergrer meg også fordi hun sa jeg ville få satt opp time allerede om åtte mnd. for å tå en ny kontroll av tennene.

 

Teorien min er at dama bare vil ha mere penger og at hun var godt klar over hullet bak i kjeften. Jeg tror ikke hun var så inkompetent at hun ikke kan ha sett det når hun speidet rundt og i tillegg tok røntgen. Konklusjonen er altså at hun er klare over det, tror det tåler å vente over et halvt år, og kan kassere inn bra på meg som fast kunde. Kanskje til og med en rotfylling som bonus.

 

Dette hullet er noe man normalt ikke ville ha sett uten tannlegespeil, og jeg tvilere på at noen andre tannlegegåere hadde lagt merke til det selv.

 

Hva gjør jeg i en slik situasjon? Hvilke rettigheter har jeg? Hvordan unngår jeg å betale mer enn for selve tannreperasjonen? Og også det sosiale: hvordan tar man opp dette med tannlegen?

 

Det er tre uker siden jeg var der.

 

Anonym poster: bbd3737dc72124f46baa93ad40308a0e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...