Gå til innhold

Slik får du en ekstra time på batteriet


Anbefalte innlegg

Etter det jeg kan se her og nå, er det ingen som klager over at HW og andre har reklame. Man klager over at den forstyrrer.

Vi har jo ikke klikke HW for å lese reklame, eller for å sitte å la seg beblunke og forstyrres når vi leser et emne av interesse.

Jeg vil iallfall ikke gremmes over en rimelig reklame som aller helst er opplysende og lar være med å forsøke å fordumme meg med infantile forsøk på oppmerksomhet for noe jeg i utgangspunktet ikke er interessert i.

 

Jo, man opplyser at man benytter seg av reklamefjernende programvare, men det er vel i den hensikt å kunne konsentrere deg om et interessant emne som omtales i bladet. Man er således nødt til å ty til en total fjerning fordi det benyttes programmer hvis bevegelse ikke lar seg stanse med Esc-knappen. Bare GIF kan det, og et fåtall reklamer kjører dette.

Jeg vil anta at det er ok for lesere med reklame de enkelt kan stoppe når man skal lese noe som krever konsentrasjon.

Det bør også være i annonsørenes interesse at lesere ikke plages av deres avertissementer, men heller verdsetter dem.

 

Så innser jeg at det er forbundet med problemer å gå først ut i løypa HW !

Lykke til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt eksempel på dobbelmoralisme.

 

Forøvrig, sitter man bare med browseren og loker rundt på nett behøver man sjelden all krafta i maskina, så da kan man lage seg en "power plan" som stiller maksfarta til CPU til det laveste eller så lavt som man kommer uten at det går utover "opplevelsen".

 

Da slipper man hvertfall at fjolleflashen trekker mer enn nødvendig, men adblock er jo så mye mer genialt. ;-)

Endret av hekatombe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Den reklamen som beveger seg og irriterer vettet av deg? Du kan vedde på at den er laget i Flash.

 

Nei, det kan nemlig også være den latterlig irriterende jobannonsekarusellen på startsiden på hardware.no, den er ikke Flash-basert.

 

Jepp, jeg snakker om den forhatte jobbkarusellen dere lovet at skulle gjøres statisk, men som dere tydeligvis dreit i å gjøre noe med likevel. Den har i allefall vært der i full vigør de gangene jeg har sjekket etter at det ble skrevet følgende i denne posten:

 

Jobb-feeden skal byttes i morgen med en stillestående en :)

Endret av Juke
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-5a6f9

Flash, kombinert med annonsører som skal ha mest mulig oppmerksomhet ved å lage skrikende reklamer som blinker og flasher i de mest groteske farger, er årsaken til at jeg og ti-tusener andre installerer ad-block.

Mange av disse reklamene er så ille at jeg er sikker på at de kan medføre epileptiske anfall. Det er direkte håpløst å lese artikler når teksten omgis av slikt søppel.

Lenke til kommentar
Jepp, jeg snakker om den forhatte jobbkarusellen dere lovet at skulle gjøres statisk, men som dere tydeligvis dreit i å gjøre noe med likevel. Den har i allefall vært der i full vigør de gangene jeg har sjekket etter at det ble skrevet følgende i denne posten:
Jobb-feeden skal byttes i morgen med en stillestående en :)

Hei.

Det var snakk om jobb-feeden i forumet. Den ble byttet til en statisk feed dagen etter at jeg skrev det.

Når vi lanserer ny design på Hardware vil ikke jobb-feeden være fullt så animert som den er i dag :)

Lenke til kommentar

Vi kan nok ikke regne med å få med oss HW her - vi må respektere at de er en del av et marked og at HW blir et (av mange) "mikrofonstativ" for annonsørene, hvis de vil tjene for å opprettholde bladet da.

Det virker som det er opp til annonsørene hvordan de vil presentere seg, også om de vil ødelegge for seg selv.

 

Har testa dette litt nå på W8RP og IE10.

Artikkelen gir inntrykk av at Flash er den store synderen, men det hjelper ingen ting å av-installere den. Det hopper og spretter like mye likevel. Eneste som nytter, og som ikke er noe stort pes, er å øke sikkerheten til max.(internet options/security) Da forsvinner over-heddingen til en smal grå stripe, jobbkarusellen stopper og andre annonser blir erstattet av hvite felt.

Så må den ned på "Medium" igjen om en skal se video.

Hadde vært fint med en knapp eller den ordning som Opera har.

 

Jeg antok at det skulle være mulig å instruere mer nøyaktig under "custom", men det er så MYE der at jeg ga opp etter noen timer.

Fint om noen vet hva man kan gjøre her !

Lenke til kommentar

Jeg fant ut en litt bedre løsning. Om den er best vet jeg ikke. Har ikke fått testet den så lenge.....

Under sikkerhetsfanen på Alternativer for Internett finnes det ca.50 mulige innstillinger.

Langt de fleste er u-forståelige for meg og det virker ikke som MS er særlig interessert i å forenkle en brukertilpassing her.......

 

Man kan velge en av tre forhåndsvalg av disse innstillingene, eller lage sin egen ved å gå inn i en av de tre forhåndsvalgte å endre noen av innstillingene for å tilpasse til eget bruksmønster.

Ved å velge Høy sikkerhet :

Alle annonser forsvinner, unntagen GIF-animasjoner.

GIF-bevegelse kan stoppes med Esc-knappen, men annonsen vises.

Kommentarfeltet under artikler forsvinner og erstattes av en link til tråden i forum.

Det går ikke an å logge inn på finn.no i det heletatt.

Heller ikke når en velger "Automatisk pålogging med brukernavn og passord".

Det er innstillingen "Active scripting" som har avgjørende virkning på blant annet annonser, bevegelige eller ikke.

Denne innstillingen finnes nesten nederst i den lange lista. (OBS. det er flere steder for andre script)

 

Hvis man går ut fra Middels Sikkerhet og endrer "Active scripting" til Disable, vil feks NRK netTV fungere men YouTube funker ikke og annonsene vil stoppes.

Håper på flere innspill her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...