Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Ekstreme smerter i bryst/rygg! HJELP!


Mr.Postman

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Hadde en treningsøkt i går og når jeg var ferdi så begynte det å stikke litt i brystet. Der og da tenkte jeg ikke mye over det, men nå har jeg store problemer med å puste skikkelig inn og bevege meg. Får ekstremt vo dt derslm jeg beveger meg.

Hqr prøvd å strekke ut, og da forsvinner mesteparten av smerten i noen sekunder, men er tilbake like etter.

 

Først føltes det ut som smerten var i bryste, men nå føles det ut som ryggen ved eit bein kalt SCAPULA! Men siden jeg har pusteproblemer så tyder det jo på at det er i brystet.e

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

16, ikke særli veltrent, slutta å trene for noen år siden. Nei, har ikke att noen sjukdommer i familien.

 

Men spilte fotball i går og da skjedde det. Idag la jeg merke til at jeg hadde et rødt område på ryggen. Har blitt fortalt at det kan være et muskelfeste eller noe som er slitt.

Lenke til kommentar

Stikkende respirasjonsavhengige smerter tyder mest på muskelskade/skjelettskade (ribbein). Høres ut som du har overtrent muskler og/eller ribbein.

 

Mtp. din alder og negativ familiehistorie, tror jeg ikke du behøver dra til legevakt. Ta litt fri fra fysiske aktiviteter, og helt fri fra store anstrengelser i ei ukes tid så håper jeg det går over.

 

Skulle smertene endre karakterestikk eller forværre seg uten at det er forenelig med økt aktivitetsnivå, kan du ringe legevakten.

 

OBS: Dette er kun min mening, og jeg fraskriver meg alt ansvar ;)

Endret av Anterialis
Lenke til kommentar

Sier meg enig med Anteralis. Det dreier seg med største sannsynlighet om muskulære årsaker.

Men jeg vil allikvel påpeke at det er din egen følelse av problemet som må være kompassen. Hvis det blir verre eller at du føler deg engstelig for at det er noe alvorlig, må du ikke tvile på at du har rett til å oppsøke legehjelp.

Lenke til kommentar

Merker det blir bedre om jeg prøver å strekker meg, men kommer tilbake med engang. Nen kan dette tyde på at vi kan utelukke en del sykdommer?

Ja, det er ikke halsbetennelse :wee:

 

Du kan ikke forvente at vi kan utelukke noe som helst på et forum. men ut fra det symptombilde du viser, anslår vi bare sannsynligheten. Det er bare hands-on helsehjelp som med sikkerhet kan utelukke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sånn har jeg hatt en gang. Dro på legevakta og fikk litt smertestillende etter undersøkelse.

:-)

Gav seg gradvis i løpet av noen dager. I starten klarte jeg ikke trekke pusten helt, og noen bevegelser gikk ikke så bra. Men det gikk over av seg selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...