Gå til innhold

Kjøpe første båt - askeladden 475


Anbefalte innlegg

Hei dere!

 

Vurderer å stikke å se på en båt nå til helgen, en askeladden 475 fighter med 50hk mariner 4-takter.

Har ikke så mye peiling på slike båter, bare erfaring fra en god gammel shark.

Er dette stabile båter? Det er isåfall viktig, ettersom vi har en liten som vokser som vi gjerne vil ha med på båttur...... Samtidig som den går godt! ;)

 

Båten er fra 1998, og motoren er nok litt nyere i og med det er en 4-takter?

Er det mye skrog igjen selv om båten er....hm...14 år gammel..?

 

Noe spesielt man burde passe på? Prisen ligger på 75000, inkl henger, syns det ligger litt i overkant?

 

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det var det jeg trodde.... Spørs jo vel sikkert litt på årsmodellen på motoren?

 

Saken er at jeg ikke har lyst til å dra alt for langt for å hente båt, bor i ålesund, og utvalget rundt i møre og romsdal er visst ikke så stort nå...

 

Kan jo legge ut link til finn;

 

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=34511079

 

Kanskje noen klarer å antyde årsmodell?

Lenke til kommentar

Mariner/mercury begynte med 50HK four stroke i 1995 så motoren kan være fra samme årstall som båten.

 

Servicehefte er viktig siden disse motorene kan være i dårlig forfatning mekanisk, jeg ville ikke kjøpt en så gammel firetakter, blir det kjøp så ta en fullstendig service inkludert bytte av alt slitedeler før du begynner å bruke den.

Her kan du sjekke årstall etc. på motorer.

 

Prisen skal jeg ikke uttale meg om siden prisen er sikkert grei nok hvis du er villig og gi ønsket beløp, det er vel ca 16000 båt til salgs for tiden og kan du spare 15/20.000.- eller 10 år nyere på en båt/motor ved og hente den i Oslo eller noe sånt så er det verdt det.

Lenke til kommentar

Båten er stødig og grei den, dårlig utnyttelse av plassen innvendig synes jeg det er. Sjekk for sprekker under langsmed steglistene "spesielt det hengerhjulene har kontakt med båten" samt innvendig i motorbrønnen og at det ikke er vann innvendig imellom skrog/innerline'n.

 

Husk at det er kjøperens marked for tiden så du kan nok prute endel :)

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...