Gå til innhold

Market crash of 1987 Listen carefully

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg husker det krakket. Vi leide ut leiligheten vår til noen som måtte selge huset sitt i forbindelse med en konkurs etter krakket, og de fikk bare halvparten av hva de hadde betalt for det. Min arbeidsgiver gikk også konkurs, så vi startet for oss selv i '88. Tøffe tider.

Men til emnet: Det er lettere å se etter likhetstrekk hvis du forteller oss hva som mest sannsynlig kommer, så vi vet hva vi skal sammenligne med...

Geir :)

Skrevet

Det som slår meg er at aksjemarkedet ligner mer på metrologi enn noen som helst form for eksakt vitenskap.

Rent bortsett fra at det er menneskene som skaper været i aksjemarkedet, og at det ofte ender i meteorregn.

Rent bortsett fra det så må det jo være noe enkeltsitater fra videoen som kan nevnes?

Jeg så hele men la ikke merke til noe -- i og med at det var ~20 mennesker som fortalte sin mening, uten å forklare seg i detalj.

Skrevet

Det som slår meg er at aksjemarkedet ligner mer på metrologi enn noen som helst form for eksakt vitenskap.

Rent bortsett fra at det er menneskene som skaper været i aksjemarkedet, og at det ofte ender i meteorregn.

Rent bortsett fra det så må det jo være noe enkeltsitater fra videoen som kan nevnes?

Jeg så hele men la ikke merke til noe -- i og med at det var ~20 mennesker som fortalte sin mening, uten å forklare seg i detalj.

Finansmarkedet er ustabilt men ikke ukontrollert, det er kontrollert ustabilt.

Det er som å spille i Las Vegas, du har rike og mindre rike spillere men huset vinner alltid.

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...