Gå til innhold

Ned i vekt med Juice?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"–Yoghurt og nøtter er den eneste proteinkilden i denne dietten, og får man for lite proteiner, vil man jo miste muskelmasse."

 

Sweet å miste all muskelmasse da. For en crappy diett. Høyt protein/fett inntak og kutt ned litt på karbohydratene kombinert med styrke/kondisjonstrening er beste måten å gå ned i vekt(fettprosent) på.

Lenke til kommentar

Juice-dieten du snakker om er mest sannsynlig en grønnsaksjuice diet, hvor du tar ferske frukt og grønnsaker i en juicemaskin, og lever på dette uten fast føde i x antall dager/uker.

Dette er en ekstrem diet, men du vil få i deg nok kalorier og vitaminer/mineraler til å få deg igjennom dagen. Det anbefales ikke hard trening under dieten!

 

Jeg har ikke prøvd dieten i sin helhet, men var en stund jeg erstattet enkelte måltider med juice. Du vil merke, etter en stund, at energinivået gå veldig opp (grunnet mengder av grønnsaker du får i deg). Kan kanskje være en ide å prøve dette først?

 

Må også advare om at dette er en meget dyr diet. Jeg brukte rundt 150-200 kroner dagen på grønnsaker, og jeg kjørte det ikke fullt ut.

 

Er du interessert sjekk ut Fat, Sick and Nearly Dead

, evnt http://www.juicemaster.com/.
Lenke til kommentar

Juice-dieten du snakker om er mest sannsynlig en grønnsaksjuice diet, hvor du tar ferske frukt og grønnsaker i en juicemaskin, og lever på dette uten fast føde i x antall dager/uker.

Dette er en ekstrem diet, men du vil få i deg nok kalorier og vitaminer/mineraler til å få deg igjennom dagen. Det anbefales ikke hard trening under dieten!

 

Jeg har ikke prøvd dieten i sin helhet, men var en stund jeg erstattet enkelte måltider med juice. Du vil merke, etter en stund, at energinivået gå veldig opp (grunnet mengder av grønnsaker du får i deg). Kan kanskje være en ide å prøve dette først?

 

Må også advare om at dette er en meget dyr diet. Jeg brukte rundt 150-200 kroner dagen på grønnsaker, og jeg kjørte det ikke fullt ut.

 

Er du interessert sjekk ut Fat, Sick and Nearly Dead http://www.youtube.com/watch?v=Gv3vEXy_EwU, evnt http://www.juicemaster.com/.

 

Takker! :) Videoen var veldig interessant. Skal ta og teste ut dette, trening varier alt fra halv time med sykling til 1 - 2 timer sykling, sykler annen hver dag. Styrke trener jeg 1 time 2 ganger i uken, kan gjerne sette ned noe av treninga når jeg går på denne dietten.

Lenke til kommentar

Uansett anbefaler jeg heller en protein og fettrik diet enn en lavkaloridiett basert på karbohydrater. Hvis du ligger på 2g protein/kg/dag, 1g fett/kg/dag og 2g karb/kg/dag der du inntar raske karbohydrater i form av frukt om morgenen, før og etter trening mens du resten av dagen spiser protein/fett primært pluss grønnsaker. Med en sånn type diet vil du bygge muskler og brenne fett isteden for å miste alt du har av både fett og muskler.

Lenke til kommentar

En ganske missvisende artikkel...

 

Folk kan fort tro det er snakk om apelsinjuice eller lignende, noe som blir helt på trynet å anbefale store mengder av.

1 glass = ca 2dl juice, noe som er ca 50kcal x2, noe som tilsvarer 100kcal 5 ganger pr dag (om man drikker 5 glass, som de anbefaler).

Det er 500kcal ekstra hver dag som du får igjennom juicen.

 

Da legger man jo faktisk på seg 1kg i uken, om man ikke kutter ned på andre deler av kostholdet... Snakk om å lure folk! :closedeyes:

Smoothies i seg selv er vel heller ikke slankemat, da man får i seg store mengder med karbohydrater uten noe særlig med proteiner.

 

Gjør heller som han over her sier! :)

Til slutt : Aldri stol på medienes "slanketips"

 

 

EDIT: Fuck me... Leste ikke hele artikkelen.

 

Overså den delen hvor det sto at dietten utelukkende besto av disse smoothiene.

Men uansett, gå for en annen diett/slankemetode :wee:

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...