Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei hei, så ikke at det var noen tråder anngående spillet The Walking Dead, så tenkte å starte en diskusjons tråd her :)

 

Jeg for min del er veldig stor fan av zombie-sjangeren, og syndes at Telltale gjør en utmerket jobb med spillene -bortsett fra de store mellomrommene mellom episodene.

Når vi er innpå mellomrom, i episode 2 så fortsetter vi 3 måneder etter den første episoden, noe jeg syntes var ganske så ironisk med tanke på at det ER 3 måneder siden første episode kom ut! :D

 

Kjører for det meste sånn "Good-guy" attitude i spillet, passe på Clementine og backer for det meste opp Kenny, kjører vel egentlig kort fortalt det jeg hadde gjort i diverse situasjonene ^^

post-241829-0-26868200-1341137786_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan kanskje inkludere noen linker og litt oversiktlig informasjon om spillene.

Eks.
http://www.telltalegames.com/walkingdead/
http://thesystemrequirement.blogspot.no/2012/04/walking-dead-episode-1-system.html
+ realistiske system req. for å kjøre det smooth.
Smarte plasser å anskaffe det på?

Hold førsteposten oppdatert med info om kommende episoder, trenger ikke å være mer enn datoen.

Som du nevner er altså følgende episoder ute nå:
* Episode 1 - A New Day
* Episode 2 - Starved for Help

Selv venter jeg til det kommer en samlepakke med alle fem episodene, til en graspegod pris. Det hadde også vært greit å hatt en laptop som talker spillene

Jeg er ikke helt med på hvordan det er ironisk at ventetiden var lik ingame som reallife.

Går det an å skippe dialog i spillet? Jeg tenker spesiellt på flere gjennomspillinger for å redde ulike personer o.l. Er omspilling worth it?

edit; her hadde det skjedd noe underlig

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

 

 


Bra initiativ Exitarnium. Med diskusjon.no sine søkemuligheter kommer man ikke særlig langt. Du kan kanskje inkludere noen linker og litt oversiktlig informasjon om spillene.

Eks.
http://www.telltaleg...om/walkingdead/
http://thesystemrequ...e-1-system.html
+ realistiske system req. for å kjøre det smooth.
Smarte plasser å anskaffe det på?
Hold førsteposten oppdatert med info om kommende episoder, trenger ikke å være mer enn datoen.
Som du nevner er altså følgende episoder ute nå:
* Episode 1 - A New Day
* Episode 2 - Starved for Help

Selv venter jeg til det kommer en samlepakke med alle fem episodene, til en graspegod pris. Det hadde også vært greit å hatt en laptop som talker spillene tongue.png

Jeg er ikke helt med på hvordan det er ironisk at ventetiden var lik ingame som reallife.

Går det an å skippe dialog i spillet? Jeg tenker spesiellt på flere gjennomspillinger for å redde ulike personer o.l. Er omspilling worth it?

Aner ikke om det er mulig å skippe dialoger, jeg runner det heller en gang for så spillet igjennom en gang til for å gjøre så motsatt som mulig smile.png
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Jeg har akkurat begynt på PS3-versjonen, men den henger seg litt når jeg er ferdig med et kapittel, så hver gang jeg kommer til det jeg tror er et "score skjerm", så henger det seg.. I hvert fall så er det snakk om et "ark" med fargete linjer og noen røde "bars" til høyre.. står ingenting, men får ikke trykket continue..

 

Går jeg glipp av noe!?

 

Ellers er spillet veldig bra! Jeg har kun spilt ferdig 2 episoder..

 

 

Takk! :)

Lenke til kommentar

Noen som vet om det finnes en save-generator eller lignende? Spilt fram til kapittel 4 før jeg reinstallerte maskinen for ei stund tilbake og er ikke veldig keen på å repitere de episodene.

Du får valg om du vil lage tilfeldige utfall i de foregående episodene dersom spillet ikke finner/du ikke har savegames.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er det som har stoppet meg å kjøpe dette spillet, ser ut som at bare er cut scenes.

 

Det er akkurat det det er. Spillet er stort sett bare en film der du noen ganger må trykke på en knapp raskt nok, kun avbrutt av noen småoppgaver med barnehage-vanskelighetsgrad. Hele opplevelsen er utrolig kjedelig.

Lenke til kommentar

når får man faktisk spillt dette spillet? eneste jeg gjør er å velge hva jeg skal si. spillt i ca 20 min og 15 av de er cutscenes..

 

Det er dessverre alt som skal til for å bli Game Of The Year nå for tiden. Historien og karakterene er alt som er bra med dette spillet, men det er såpass bra at det absolutt er verdt å få med seg resten. Et eventyrspill uten gåter virker som å være den nye trenden i spillverdenen. Spillere og anmeldere vil ikke utfordres, men bare trykke på en knapp en gang i blant og bli fortalt hvor flinke de er.

 

Vil heller anbefale å spille et ordentlig eventyrspill fra i fjor med like bra eller bedre historie, men også med gåter. Resonance og The Cat Lady er begge bedre spill enn The Walking Dead, og Primordia følger ikke veldig langt bak.

Endret av radiohodet
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

The Walking Dead spill-serien var bra til å begynne med, men nå føler jeg at dem bare melker spillet for alt det er verdt. 400 Days var utrolig skuffende i mine øyne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...