Gå til innhold

Trenger hjelp *volvo penta* i Nød


Anbefalte innlegg

Hei

 

jeg har en Volvo Penta AQ275c (V8 5,7L 275Hk DP drev )

 

Står på gjestebrygge i holmestrand med motor som blir veldig varm!

Skulle bytte Impeller, men dette ser ut til å må gjøres over vann?

Da det kommer fort en go del liter uten stopp. I det jeg skrur av de 6 skruene til impeller huse!

 

I det jeg satt det sammen igjen. Er papp pakningen ødelakt. Å det lekker gjevnt.!!! Litt tec-7 som holder det på plass nå.

 

I morgen MÅ jeg få en kran bil ditt så jeg kan bytte impelleren. Men da må jeg jo være litt rask. ellers vill han ha godt betalt.

 

Hvorfor funker ikke dette å bytte i vanne. U-praktisk!!!!

kommer jo vann rett inn fra dreve å det stopper ikke å renne. så da må jeg vel på land da får å bytte???

 

Raske hjelp. Ny båt eier i fjord. lite motor kunskaper. Men vært mye på sjøen.

 

båt type. Fjord 21 weekender.

 

- Må den virkelig byttes på land? Noen triks. Det kommer jo 10-30liter hvis ikke mer i minutte. Tar jeg av impeller dekslet!!

 

- Hvordan bytte impeller rask og enkelt. 6 skruer av med deksle. pirke ut den gammle , sette inn den nye. Noen gjemte hindringer som jeg ikke veit om??

 

- Har et volvo penta temperatur instrument. nåla ligger -->

Grønn Grønn Grønn Rød

-------------------------------------------------------HER I

altså rett på grønn/rød skille.

 

- Bytte impeller å kjøle vann. hva mer kan jeg gjøre?

 

 

ber pent om hjelp. Snarest"! står jo her ¨å små lekker vann. å må ha kran bil. ikke så gøy!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rolig nå :)

 

Følg kjøleslangen bakover til adapterplaten,enkelte produsenter pleier og montere en kran på slangen.

Er det et saltvannsfilter ? filteret pleier og ligge over vannnivå så løsner man lokket mister mann hevertprinsippet.

En annen løsning er og løsne inn-slangen til impelleren og løfte den høyere en vannnivået utenfor båten da skal det ikke komme vann inn, sjekk først at du klarer og løfte slangen høyt nok eventuell dytte ei fille eller lage en plugg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei og takker får svar!

 

Står her fremdeles.

Jeg har følt slangen. Den går fra impellerhuse og opp over en svart pumpe ting tang. Så går den ned under ekesos manifolden på høyre side. under og bakover. så går den så å si rett opp i en bøy og så ned igjen. og til drev/sholde. Finner ikke noe filter, heller ingen kran =( Jeg vill ha Kran!

 

Fikk beskje av noen andre også. Skru av slangen fra impellerhuse. Men! Den går inn i mellom motoren osv. Så løfte den stive slangen over vann-nivå. Funker ikke. Jeg kan sikkert fint tette den med en fille eller noe. Men jeg tørr ikke skru den av. Slangen er jo på tykkelse med et hond-ledd. Så det kommer vell en del vann tar jeg den av =/

 

Mulig en kommer i morgen og løfter den får meg... men er jo sure penger =(

og hva hvis den fremdeles blir varm etter impeller bytte =(

Lenke til kommentar

Den går fra impellerhuse og opp over en svart pumpe ting tang.

Den svarte pumprtingtangen har den et skrulokk på toppen ?, tror det er filteret.

 

Hvis impelleren er gått i stykker så må du finne alle løse deler så de ikke tetter for sirkulasjonen.

 

Hva annet som kan være galt ?, det kan være et titals ting, vil anbefale og konsultere med en seriøs mekaniker så det ikke blir alt for dyrt når man fikler selv og egentelig ikke vet hva man gjør :)

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Hei igjen.

 

Slik ser det ut. Fra Drevsholde kommer det en slange med kald-sjøvann. Denne går litt opp å ned og ender høre nederst på impeller-huse. Det går en annen ut fra Impelle-huse. og rett i en metal/jern sving. Derreter går den vidre med slange til bunn av vann-tanken på venstre side. På toppen av denne tanken kan jeg fylle på fersk-vann(frost veske) samt det går en slange til venstre og en slange til høyre eksos-manifold. En stor slange som går rett inn på motoren.

 

Sliks som du ser på dette bilde. høyre-venstre. er tatt ut i fra bilde. ( impeller-huse. ) sidder nederst på bilde og i bunn av motoren.

 

På dette bilde ser du også den svarte med skru lokk på. servo-pumpe?

http://www.nettivene.com/moottori/volvo-penta/460460

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...