Zogeye Skrevet 29. juni 2012 Skrevet 29. juni 2012 (endret) Nå på den siste øvelsen før dim hadde vi en nærkampsløype hvor jeg fikk skikkelig juling i kneet. Pga. utrolig treig saksbehandling i forsvaret ser det ikke ut til at jeg får behandlingen jeg trenger før jeg dimmer. Hva har jeg krav på og hvilke tiltak burde jeg gjøre for å få dekket eventuelle kostnader ved fremtidige legebesøk sivilt? Edit: Skrivefeil. Endret 29. juni 2012 av Zogeye
JaBBe Skrevet 29. juni 2012 Skrevet 29. juni 2012 Jeg er ikke sikker, men tror dette går under yrkesskade. Du kan få kartlagt % invaliditet og få erstatning gjennom folketrygden. Tror du kan ta dette sivilt hos legen din / NAV. Les også https://www.spk.no/Forsikring/Erstatningsordning-for-vernepliktige/
HOK Skrevet 29. juni 2012 Skrevet 29. juni 2012 Stikk til legen på leiren asap og få deg dokumentasjon på at dette har skjedd i tjenesten.
krikkert Skrevet 3. juli 2012 Skrevet 3. juli 2012 Skaden skal meldes til NAV som yrkesskade, jfr. folketrygdloven pgf 13-3 og 13-8. Du skal få brev fra NAV om godkjent yrkesskade. Dette brevet viser du frem til sivil lege.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå