Gå til innhold

SSD i Macbook Pro


Anbefalte innlegg

Heisann. Skal begynne på vgs til høsten, og har bestilt meg en Macbook Pro til en litt rimeligere pris i forbindelse med dette. Ulempen er selvsagt at man kun kan velge basismodellen, så jeg må installere SSD utenom (egentlig like greit da Apple skal ha en hest og en arm for SSD-disker). Har i utgangspunktet bestemt meg for 256GB, og det står mellom denne og denne. Lurer også på, hva er forskjellen på denne og førstnevnte? Den ene er jo desktop-kit, så det er vel egentlig ikke nødvendig på en bærbar (skal også ha 8GB ram, så får jo nesten det gratis om jeg ikke velger desktop-kittet)? Jeg har tenkt å bytte med en gang jeg får maskinen, så overføring av filer vil ikke være nødvendig.

Endret av alfi27
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå får den første, er super SSD. Har selv en slik i min desktop PC og yter bra! :)

Den skal passe fint i en Macbook Pro 2011 etter hva andre har skrevet om den.

Om du forsatt er usikker åpne Denne Google-lenken som er tilpasset søk med for SSD med Macbook Pro 2011.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Da er SSD-disk bestilt, får macen i neste uke og får Eplehuset til å gjøre jobben (jeg har minst 10 tommeltotter når det gjelder ALT praktisk), og de skulle ha 1000,- for å sette i SSD og ekstra RAM (syntes ikke det var så gærnt, da de gjør alt som er nødvendig av installering av OS utenom å aktivere TRIM).

 

Jeg lurer på et par ting. For det første, er TRIM nødvendig å aktivere? Han jeg snakket med på Eplehuset mente at dette ikke var nødvendig da nyere SSD'er har en kontroller som tar seg av sletting og celleformatering og sånt selv.. Og for det andre, kan en slik brukes til å først oppgradere firmware (om nødvendig) på en maskin som kjører Windows, og deretter til å bruke den originale harddisken som en ekstern harddisk?

Endret av alfi27
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...