Gå til innhold

Ripe i objektivglass


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, men versjon 2 er litt bedre på ALT! Fokus treffer bedre og bommer sjeldnere, hjørneskarphet, og vignettering, ja faktisk senterskarphet er litt bedre! Den gamle var optimert rundt midten av zoom-området (105mm), mens den nye er optimert til begge endene. VR'en er blitt MYE bedre! Der den tidligere var vanskelig å håndholde under 1/60s, håndholder jeg lett VRII'en på 1/15s på 200mm!

Prisforskjellen er for liten til at det er verdt å kjøpe den gamle.

Lenke til kommentar

Ja, men versjon 2 er litt bedre på ALT! Fokus treffer bedre og bommer sjeldnere, hjørneskarphet, og vignettering, ja faktisk senterskarphet er litt bedre! Den gamle var optimert rundt midten av zoom-området (105mm), mens den nye er optimert til begge endene. VR'en er blitt MYE bedre! Der den tidligere var vanskelig å håndholde under 1/60s, håndholder jeg lett VRII'en på 1/15s på 200mm!

Prisforskjellen er for liten til at det er verdt å kjøpe den gamle.

Vr ll er jo relativt dyr da, brukt så skal selgere ha 13-14000,- og da snakker jeg om to år gamle linser, og de er vanskelig å finne til salgs brukt. Det er jo vr ll som frister mest. Hvis noen vet om brukte til en ok pris, gi meg et tips.

Lenke til kommentar

Det var periode der det var vanskelig å få fatt i VRII, selv ny i butikk.

Det ser ut som om bruktselgerne tror de fremdeles kan kreve nesten ny-pris for 2 år gamle utgaver, (med ripe i front-elementet :confused: )

 

Jeg kjøpte min i strøken stand på foto.no for 10-tusen, som var en god pris, men ikke mer enn det når rabatten ifh til splitter ny urørt med full garanti bare er ca. 35%....

Lenke til kommentar

Det var periode der det var vanskelig å få fatt i VRII, selv ny i butikk.

Det ser ut som om bruktselgerne tror de fremdeles kan kreve nesten ny-pris for 2 år gamle utgaver, (med ripe i front-elementet :confused: )

 

Jeg kjøpte min i strøken stand på foto.no for 10-tusen, som var en god pris, men ikke mer enn det når rabatten ifh til splitter ny urørt med full garanti bare er ca. 35%....

Ja, det er to på foto.no nå. De ligger på 13000,- og 14500. Jeg kjøper heller nytt til 15800,- da. Hadde jeg fått et brukt vrll til 10000,- hadde jeg kjøpt det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...