Gå til innhold

Hjelp til å finne vannkjøling


Anbefalte innlegg

Har lyst å kjøpe vannkjøling til CPU, men har aldri kjøpt vannkjøling før...

Så jeg trenger litt hjelp til å finne et vannkjølingssett som passer til mine komponenter :p

 

Har Asus CG8250

CPU: intel i5-2300 (Socket 1155)

 

Tenkte litt på dette http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=649518

men ser at det ikke støtter socket 1155

 

Var litt usikker hvor jeg skulle poste dette, håper dette er rett :p

 

Vil også holde meg under 1500 kr (trenger bare CPU vannkjøling atm)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det settet du har funnet på aquatuning vil være en god del bedre enn hva Kompletts sett er, og det vil passe. Bruksanvisning for hver del kommer nok med, men du må ha litt fornuft og kunnskap om å sette opp vannkjøling for å sette sammen hele loopen. Hva plass angår trenger du et sted å montere 240mm-radiatoren og tanken der mye av vannet vil ligge.

 

Vær klar over at custom vannkjøling er mer jobb enn lukket vannkjøling, og med mindre du har en sterk interesse for å gjøre PCen din til et kontinuerlig oppgraderingsprosjekt eller er en ekstrembruker bør du ikke vurdere custom loop. Vannkjøling av en i5-2300 vil heller ikke tillate deg å overklokke lengre, siden i5-2300 ikke kan overklokkes.

Lenke til kommentar

:O visste ikke at den ikke kunne overklokkes, da blir det liksom en dealbreaker :S

Men kan vel kanskje fortsatt kjøpe det for stillhet :p har planer om å kjøpe ny CPU senere uansett

 

EDIT: kan radiatoren monteres hvor som helst i kabinettet? Eller trenger den noen form for luft strømming?

Endret av RemiM2
Lenke til kommentar

Trenger jeg 2 120mm fan sockets til å montere radiatorens vifter?

En kompis jeg har sier jeg trenger det, eller går de bare på toppen av radiatoren, og fungerer på den måten?

Ja, du trenger 2x120mm fan sockets for å montere radiator+vifter.

Viftene skal være montert fast på radiatoren.

 

EDIT:

Etter å ha sett på hva slags maskin du har:

Å vannkjøle dette systemet der er som å kjøpe racingdekk til en Lada.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Har oppgraderings planer, men jeg har ikke en gang 1 120mm fan socket :S

har 1 105mm + 90mm

Vel, du må bytte ut hovedkort (så du kan justere CPU multiplier, det du har nå er basert på H67-chipsetet) og CPU (så du får opplåst multiplier) for å overklokke CPU, sannsynligvis må du da også ha ny strømforsyning fordi det som følger med ferdigbygde systemer er oftest søppel. Også meget mulig at du ikke kan sette på en tredjepartskjøler på hovedkortet som brukes i maskinen...

 

Da kan du ærlig talt bare droppe ideen om vannkjøling i første omgang. Se heller på muligheten for å oppgradere skjermkortet til noe tøft (GTX 670 for eksempel, om du har en modell med 500W PSU.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...