Gå til innhold

Test: Asus Transformer Pad Infinity TF700 64 GB


Anbefalte innlegg

Har nå brukt min 700 i et par uker, og tenkte jeg skulle prøve å gi noen egne erfaringer.

 

Dette er min første tablet, og det kreves jo selvfølgelig litt tid og tålmodighet å bli vant. Men jeg er fornøyd, alt i alt. Hadde håpet å noe bedre tilpasningsmuligheter for android-systemet slik det vanligvid er på mobiltelefoner. Har imidlertid kun prøvd Go Launcher Ex HD, og ser ikke bort fra at andre muligheter kan værre bedre.

 

Videre er skjermen fantastisk, og står ikke noe tilbake for iPad ved direkte sammenligning, selv om ipaden kanskje har fler pixler. Utmerket til underholdningsformål.

 

Jeg bruker tableten også til skole, og Polaris office er et helt greit program. Savner noen snarveier og andre tilpasningsmuligheter til tekstbehandling.

 

Batteritiden er bra. Kanskje ikke like bra som asus vil ha den til å være ved kun moderat bruk, men fortsatt bra. Jeg liker at docken lader opp tablet-batteriet, og kan lades separat. På den måten kan man bruke tableten så lenge man bare gidder uten å ha den i laderen. Tableten har en tendens til å gå noe varm på baksiden selv med moderat bruk. Videre får jeg til stadighet beskjed om at "unfortunately the asus task manager has stopped working", uten at det ser ut til å ha noe særlig innvirkning på ytelsen.

 

Tastaturet fungerer fint å skrive på. Det eneste jeg vil trekke docken for er at det ikke finnes muligheter for blåtann-tilknytning, om man ikke ønsker å docke tableten, men fortsatt bruke tastaturet.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå brukt min 700 i et par uker, og tenkte jeg skulle prøve å gi noen egne erfaringer.

 

Dette er min første tablet, og det kreves jo selvfølgelig litt tid og tålmodighet å bli vant. Men jeg er fornøyd, alt i alt. Hadde håpet å noe bedre tilpasningsmuligheter for android-systemet slik det vanligvid er på mobiltelefoner. Har imidlertid kun prøvd Go Launcher Ex HD, og ser ikke bort fra at andre muligheter kan værre bedre.

 

Videre er skjermen fantastisk, og står ikke noe tilbake for iPad ved direkte sammenligning, selv om ipaden kanskje har fler pixler. Utmerket til underholdningsformål.

 

Jeg bruker tableten også til skole, og Polaris office er et helt greit program. Savner noen snarveier og andre tilpasningsmuligheter til tekstbehandling.

 

Batteritiden er bra. Kanskje ikke like bra som asus vil ha den til å være ved kun moderat bruk, men fortsatt bra. Jeg liker at docken lader opp tablet-batteriet, og kan lades separat. På den måten kan man bruke tableten så lenge man bare gidder uten å ha den i laderen. Tableten har en tendens til å gå noe varm på baksiden selv med moderat bruk. Videre får jeg til stadighet beskjed om at "unfortunately the asus task manager has stopped working", uten at det ser ut til å ha noe særlig innvirkning på ytelsen.

 

Tastaturet fungerer fint å skrive på. Det eneste jeg vil trekke docken for er at det ikke finnes muligheter for blåtann-tilknytning, om man ikke ønsker å docke tableten, men fortsatt bruke tastaturet.

 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har nå brukt min 700 i et par uker, og tenkte jeg skulle prøve å gi noen egne erfaringer.

 

Dette er min første tablet, og det kreves jo selvfølgelig litt tid og tålmodighet å bli vant. Men jeg er fornøyd, alt i alt. Hadde håpet å noe bedre tilpasningsmuligheter for android-systemet slik det vanligvid er på mobiltelefoner. Har imidlertid kun prøvd Go Launcher Ex HD, og ser ikke bort fra at andre muligheter kan værre bedre.

 

Videre er skjermen fantastisk, og står ikke noe tilbake for iPad ved direkte sammenligning, selv om ipaden kanskje har fler pixler. Utmerket til underholdningsformål.

 

Jeg bruker tableten også til skole, og Polaris office er et helt greit program. Savner noen snarveier og andre tilpasningsmuligheter til tekstbehandling.

 

Batteritiden er bra. Kanskje ikke like bra som asus vil ha den til å være ved kun moderat bruk, men fortsatt bra. Jeg liker at docken lader opp tablet-batteriet, og kan lades separat. På den måten kan man bruke tableten så lenge man bare gidder uten å ha den i laderen. Tableten har en tendens til å gå noe varm på baksiden selv med moderat bruk. Videre får jeg til stadighet beskjed om at "unfortunately the asus task manager has stopped working", uten at det ser ut til å ha noe særlig innvirkning på ytelsen.

 

Tastaturet fungerer fint å skrive på. Det eneste jeg vil trekke docken for er at det ikke finnes muligheter for blåtann-tilknytning, om man ikke ønsker å docke tableten, men fortsatt bruke tastaturet.

 

Hva med browseren, opplever du at den henger seg til tider og utider?

Endret av Everlate
Lenke til kommentar
Hva med browseren, opplever du at den henger seg til tider og utider?

 

 

Dette lurer jeg oxo på.

Jeg har en TF300 og den suger så inne i H......!

Jeg er/var ASUS fan men den er så dorlig på surfing at jeg vurderer å hive DRITEN og kjøpe ett eple produkt.

De første Samsung GT 10 med dual core er bedre.

Lenke til kommentar

 

 

Nei,kan ikke si at jeg har hatt det problemet. På litt dårlige intefnettoppkoblinger kan den bli litt treg på å gjøre seg fefdig med å laste sider, men slik jeg forstår dwmn tidligere kritikken mot asustabletene så er det ikke dette kritikken går på. Skulle det være det så opplever jeeg det ikke som noe stort problem.

Stockbrowsern er for øvrig helt OK, men har en tendens til å avslutte av seg selv om det blir litt mye til den, stakkar.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har kjopt en Asus TF700 med tastatur. Jeg skriver en del oppgaver, og bruker derfor Polaris Office en del. Men et problem jeg har oppdaget er at naar jeg skal aapne et dokument skrevet paa min TF700 og siden aapne dette doumentet paa en datamaskin er det en veldig irriterende ord deling. Ordet som er paa slutten av linjen blir delt midt i. Sl

ik som dette. I Word vil et ord som er for langt for aa faa plass paa linjen bli, i sin helte, flyttet ned paa neste linje.

Jeg klarer ikke aa "reparere" dette i word. Noen som vet hvordan jeg kan fikse dette enten paa TF700 eller i Word?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Lagg, omstarter og bugs kan jeg leve med, håper dette kommer seg med android 4.2.

Det som er det aller største problemet til dette brettet er skjermen. Noe så skjørt drit har jeg ikke vært borti før! fikk sprekk i skjermen etter noen ukers bruk. om det kommer fra spenning i glasset eller bruk i lag med tastaturet, skal jeg ikke si for sikkert, men jeg har vært svært forsiktig med brettet, og likevel sprakk det oppi i venstre hjørne. leser også på diverse fora om mange andre som også opplever det samme.

 

http://asus-transfor...0t.blogspot.no/

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...