Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Sliter med "stutters" (skjermen fryser i 1s uten merkbar endring i fps)


Anbefalte innlegg

Hei!

 

I Starcraft 2, Diablo 3 og selv World of Warcraft sliter jeg med "stutters", som regel når det hentes ny informasjon virker det som. For eksempel når jeg inspecter noen i WoW, når jeg møter på noen nye fiender i Diablo og når jeg velger en bygning i Sc2. Dette er det eneste "mønsteret" jeg har merket meg.

(Dette skjer ikke med spill laget av andre enn Blizzard. Kjører eksempelvis Skyrim null problem på full grafikk, og andre internettbaserte spill som Bloodline Champions, Minecraft, HoN).

 

Har nettopp kjøpt ny pc så dette irriterer meg grusomt.

 

Specs:

Windows 7 Ultimate SP 1 build 7601 64-bit

Intel® Core i5-2500K CPU @ 3.30GHz

8.0GB Ram

AMD Radeon HD 7870 nyeste driver

 

Jeg har fulgt med fpsen i både sc2 og d3 og hver gang det har stutteret har ikke selve fpsen forandret seg. Leste et sted at dette kan ha noe med "packets" (internetten) å gjøre, men jeg har ikke peiling.

 

Ville normalt henvendt meg til det mer relevante (Blizzard) forumet, men njaeae Diskusjon.no har bedre rykte i mine øyne. Mildt sagt.

 

Setter svært stor pris på alt av konstruktive innspill. På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde samme problem selv, det forsvant når jeg la spilla på SSD'en sammen med OS i stedet for på en vanlig mekanisk harddisk.

 

Har problemet på den bærbare også, som har mekainsk disk, er enkelt å se på den, er det en lagspike så jobber disken også (disklyset lyser), så det blir nok en SSD på den også snart.

Lenke til kommentar

Hvis spillene ligger på en mekanisk disk(vanlig, ikke ssd) så kan det være tegn på at disken holder på å dø. Spesielt om det kommer tikkelyder/andre rare lyder akkurat når spillene henger seg

 

Er ikke nødvendigvis tilfellet for deg, men sjekk at du har backup for sikkerhetsskyld.

 

Takk. Kan dette hende med nye disker også? Den har laget noen rare lyder i det siste, og en av de lydene var mens det hakket når jeg skulle.. åpne steam.

Lenke til kommentar

Ja, disken kan være ødelagt selv når den er ny. Derfor er det lurt å ikke kjøre en hurtig formatering den første gangen, da den normale får sjekket hele disken mer nøyaktig.

 

 

Det høres veldig suspekt ut når du sier den lager lyder, ta sikkerhetskopi, kontakt butikken. Hør hva de sier.

Lenke til kommentar

Ja, disken kan være ødelagt selv når den er ny. Derfor er det lurt å ikke kjøre en hurtig formatering den første gangen, da den normale får sjekket hele disken mer nøyaktig.

 

 

Det høres veldig suspekt ut når du sier den lager lyder, ta sikkerhetskopi, kontakt butikken. Hør hva de sier.

 

Hmm. Kjøpte den online så vil gjerne være helt sikker før jeg tar kontakt. Vet du om noen slags programmer som kan diagnostisere harddisken?

Lenke til kommentar

Jeg tok en S.M.A.R.T test og den konkluderte med at jeg har "no error" på harddisken, men den kunne dog rapportere at fitness og performancen til harddisken ligger på 91 %. Jeg kjøpte den for en måned siden.

SSDen min ligger på 100% performance og fitness og jeg får ikke tilfeldige stutters med den, så det må jo nesten ha noe med harddisken å gjøre.

 

Jeg lurer på om det faktum at harddisken allerede viser symptomer kan gjøre at den tar tidlig kveld (innen 1-2 år). Litt fornuft sier jo at sjansene er betraktelig høyere for at noe slikt kan skje. Men dekker garantien dette da? Jeg må vel ha noe mer konkret.

 

Hvis ikke kunne jeg jo bare skaffet meg en SSD til. Kanskje jeg gjør det uansett. Dog irriterende å bruke penger på noe som ikke fungerer slik det skal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...