Gå til innhold

Hvordan være klein?


Sam Crow

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, hvorfor har du lyst å være klein? Jeg er det ufrivillig nesten hele tiden og jeg hater det. Det jeg gjør er at jeg ser veldig utilpass ut der jeg står og sier "jaja" eller "neinei" mye, og ser folk litt i øynene mens jeg gjør det. Også er det bare noe med måten jeg sier ting på og avslutter det jeg skal si. Avslutter så brått på en måte.

 

Altså, bare stå i lag med noen og se utilpass ut. Å se utilpass ut kan du gjøre med å bøye deg litt ned og opp, bøy hode litt frem og tilbake, sukk litt og si "jaja" eller noe mens du ser folk litt i øynene og litt over alt. Dette gjør du med et litt rart ansiktsuttrykk. Du kan også selfølgelig kombinere dette med dårlige vitser og samtalemner du vet ikke slår an, som f. eks været eller noe.

 

Jeg gjør sikkert mange andre ting jeg ikke er klar over selv, men ei i klassen sa i alle fall at jeg er den kleineste personen hun kjenner.

Lenke til kommentar

Du kan si "takk." (merk: med punktum) etter de fleste små komplimenter. Jeg pleier vanligvis å gjøre det for å gjøre situasjonen jeg er i, mye kleinere.

 

Eller hver gang du får noen til å le, så sier du: "Ja, jeg fant akkurat på vitsen, og var ikke skrevet ned på forhånd."

Lenke til kommentar

Herlig problemstilling. Flere bra tips her allerede. Stillhet er som regel kleint, så det går jo på føre samtaler som ikke går noen vei. Ikke spør om ting du egentlig kunne spurt om. Si "OK" når noen sier noe. Still deg på en måte som ikke gjør det tydelig hvem du snakker med / henger med, f.eks. bak noen.

Lenke til kommentar

Si "Oh well, this is awkward," med høy stemme og en overdreven britisk uttale hver gang noe antyder til å bli en klein stillhet. Gjerne utenom også. Ellers kan du smile og se direkte på folk og bare stå rett opp og ned når dere f.eks småprater, snakke overdrevent høyt og formelt i dagligtalen eller bare ta opp sære temaer som overhodet ikke passer inn i sammenhengen av og til, som å plumpe ut med "Jeg har nye sokker på!" mens samtalepartneren forteller om årets ferieplaner. Å le høyt og lenge av upassende ting kan også fungere, gjerne etterfulgt av "...ehe..." når alle andre ser dumt på deg, eller du kan dra en cheesy vits som er så oppbrukt og dårlig at ingen ler, for deretter å se forvirret på de andre og forklare i detalj hva som var poenget og spørre hvorfor de ikke lo.

Eventuelt du kan stille deg opp og bjeffe på fremmede på gata, uavhengig av om du er med noen eller ikke. Listen er lang, er bare å være kreativ, egentlig.

Endret av Shalott
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...