Gå til innhold

Retina-MacBook støtter fire skjermer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og så en smiley.... for å virke blid. :(

Jeg synes egentlig det var litt vittig, men kanskje jeg er i uvanlig godt humør i dag :). Men uansett, om jeg er blid eller ikke, så kan jeg jo i det minste si at jeg aldri har sagt det, snarere tvert imot, Radeonready insinuerte det , og jeg svarte til det at det tror jeg han finner få som er enig med han i.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg foreslår du leser det jeg skrev en gang til jeg har uthevet det vesentlig for deg "Du trenger ikke å angripe MIN person for at det er personangrep", jeg har ikke eneretten på personagrep, angrep på andre personer enn meg er også personangrep.

 

Ro ro til fiskeskjær.

Var det deg sjøl eller var det andre du mente var angrepet personlig da du skrev (sitat): "Spar meg for de billige personangrepene dine" ?

Morsomt at du som har påtatt deg å belære andre om presisjon i språket er så upresis sjøl, for her står da tydelig skrevet at det er du som er personagrepet.

Det er rørende at du engasjerer deg på vegne av andre mht den urettferdighet som andre måtte oppleve, men jeg er fortsatt like langt; hvilken person i denne debatten mente du at jeg har angrepet hvis det ikke var deg? Siter meg er du snill. Personangrep i en debatt er en vederstyggelighet og bør slås hardt ned på. Jeg anbefaler at du rapporterer det av mine innlegg hvor jeg angriper deg eller noen andre personlig. Hvis du ikke får det til, så kan jeg gjerne gjøre rapporteringen for deg? Bare du si fra hvilket innlegg det gjaldt med et sitat.

 

Hva har meningens sannhetsgehalt med det vi har snakket om å gjøre?

 

Hæ?

Hallo?

Sannhetsgehalten har ALT å gjøre med både hva vi og alle andre snakker om.

Meninger og påstander er totalt uinteressante per se. Det er kun sannhetsgehalten i dem, og/eller selve fundamentet for meningene og påstandene som er interessante. Men det krever svært ofte dokumentasjon, især hvis påstanden er urimelig. Og dokumentasjon er nettopp det jeg etterlyste, men ennå ikke har fått.

 

Du må gjerne forfekte at ting som ikke kan måles er uviktig for ett produkts totalkvalitet. Jeg tror dog ikke du finner mange som er enig med deg.

 

Siden du var den som kom med påstanden om at ting som ikke kan måles er viktig for totalkvaliteten, så er bevisbyrden din, slik rimelig er. Så hvorfor gjør du ikke dette bare såre enkelt ved å gi noen eksempler på dette? Klarer du det så skal jeg gi meg med en eneste gang. Forresten bryr det meg midt oppå ryggen hvor mange som er enig med meg.

 

Her kommer du med antakelser om når jeg skaffet meg ting, uten å ane når jeg gjorde det. Du antar automatisk at jeg ikke var en macbruker på 80-tallet eller en bruker av apple trådløse rundt årtusenskifte. Det visste du per det tidspunktet ingenting om. Du spekulerer villt uten dekning.

Så hva er poenget med å sitere meg, om det er helt irrelevant for påstanden din? Enten får du vise noe som sannsynliggjør påstanden din....

 

Javisst er/var det gjetning, men din generelle og årelange tendens til å komme med negativ kritikk mot Apple-produkter i debatter, samt ditt engasjement i form av hyllest til- og forsvar av Microsoft-produkter i debatter, bidrar til at min gjetning er pokker så god. Jeg spør derfor på nytt igjen: Hva skal det at din familie for ca 25 år siden eide en Mac være garanti for?

 

Det du skrev var følgende: "Da Apple som den aller første på forbrukermarkedet på begynnelsen av 2000-tallet lanserte WiFi på sine bærbare maskiner så gjentok historien seg på nytt; folk fnyste og lo mens de ristet på hodet og lurte på hva man skulle med slikt når man hadde ethernet-kabler som fungerte utmerket". Nemlig at folk fnyste og lo fordi de mente wifi var ubrukelig som konsept.

 

Som jeg skrev ovenfor; hva folk MENER er fullstendig verdiløse all den tid meningen ikke kan underbygges med fakta og dokumentasjon. Vi kaller slike meninger for SYNSING som pr def er uten verdi. Jeg skriver ikke her for at folk skal være enige med meg eller for å bli populær. Poster man android- eller Windass-kritikk i et forum hvor majoriteten av debattanter er Android- og Windass-fanbois så kan man ikke regne med så mye enighet, langt mindre at man blir populær. I det tilfellet vi snakker om så fnyste og lo folk fordi de ANTOK at WiFi var ubrukelig på et tidspunkt hvor kun Mac-brukerne hadde prøvd ut WiFi og dermed hvor kun Mac-brukerne var berettiget til å uttale seg i spørsmålet. Ergo; hva DU måtte mene var grunnen til at folk fnyste og lo, enten fordi de MENTE at WiFi var ubrukelig, eller fordi de MENTE at WiFi ikke kunne erstatte ethernet-kabelen, eller evt fordi de MENTE at WiFi var en metode som aliens bruker for å overvåke jordens befolkning, er totalt irrelevant. Poenget er at folk fnyser, ler og SYNSER om ting de ikke har greie på, mens grunnen de bruker til fnysingen og synsingen egentlig er irrelevant. Det bevises av den etterfølgende historie idet de samme folka ett eller to år etterpå sjøl tok i bruk den teknologien de først hadde fnyst og ledd til da Apple lanserte den, med den forskjell at de nå ikke lo lengre.

Dette er mao historien som gjentar seg igjen og igjen. Vi var vitne til dette hver bidige gang da Apple var den aller første på forbrukermarkedet med f.eks følgende teknologier; musa, GUI'et, WiFi, multitouch-skjermen (via iPhone), "retina"-skjermen og Thunderbolt. Apple var også aller først med det moderne og eneste brukbare sørfebrettet slik vi kjenner det (dvs med kapasitiv multitouch-skjerm).

 

Det er forøvrig fortsatt en påstand du ikke har underbygget på noen som helst slags måte.

 

For underbyggelse; se debattfeltene under artikler (som er yngre enn internett, selvfølgelig) som omhandler disse produktene.

 

Jeg gidder ikke gjenta meg sjøl lenger, så jeg sier takk for meg for denne gang i trygg forvissing om at jeg har fått poenget mitt fram ganske tydelig.

Endret av Radon_Ready
Lenke til kommentar

Iogmed at du personangrepene dine handlet om andre, så var det selvsagt andre det handlet om. At det tydlig står at det er meg personangrepet gjelder er bare tull, men du har jo gang på gang vist at du ikke evner å forholde deg til det som skrives. Mitt engasjement er mindre basert på å beskytte andre mot urettferdighet, og mere fordi djeg vil slippe en søpplete debatteknikk.

 

At meningers sannhetsgehalt kan være viktige er greit nok, problemet er at du trekker inn sannhetsgehalten av alt mulig annet enn det vi faktisk diskuterer. Presumtivt i mangel på reelle argumenter.

 

La oss ta møbler, ett produkt der farger er viktige, det er viktig for meg at møblet er tilgjengelig i den fargen jeg ønsker, ett møbel som har den fargen som passer meg best er dermed ett bedre produkt for meg.

 

Din gjetning var pokker så god, sånn rent bortsett fra at den var 100% feil? Det at jeg har brukt mac lenge er ikke garanti for mer enn det jeg har sagt det er en garanti, at dine sinnsyke spekulasjoner er total skivebom, og videre at du ikke bryr det om å være ærlig og saklig når du diskuterer.

 

La oss kutte igjennom alt det uvesentlige viss-vasset ditt, sitatet ditt står for seg selv. ""Da Apple som den aller første på forbrukermarkedet på begynnelsen av 2000-tallet lanserte WiFi på sine bærbare maskiner så gjentok historien seg på nytt; folk fnyste og lo mens de ristet på hodet og lurte på hva man skulle med slikt når man hadde ethernet-kabler som fungerte utmerket"." Dette har ikke du bevist i det hele tatt, og jeg tror ikke på deg. "Se debattefelter" er ikke å underbygge noe. Du har muligheten til å bevise dette, men du har valgt å la være, det sier sitt. (ja, det er alltid en og annen som påstår rare ting, emn at dette er noen som helst slags allmenn holdning på den tiden kjøper jeg ikke)

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...