Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Student og drikker ikke


Anbefalte innlegg

Jeg skal begynne å studere til høsten og er nervøs når det kommer til det faktum at jeg ikke drikker alkohol. Jeg vet at alkohol er en stor del av studenttiden, og er redd for å bli holdt utenfor. Min største frykt er fadderuken, siden denne uken er viktig for framtidige relasjoner.

 

Jeg har ikke noe imot at folk drikker, men jeg ønsker gjerne å delta på aktiviteter som ikke bare handler om fyll.

 

Årsakene til at jeg ikke drikker er at jeg liker ikke smaken, liker ikke å bli full, liker ikke å bli fykkesyk og at en stor del av familien min er alkoholikere så jeg har blitt skremt.

 

Hva tror dere, blir dette et stort problem?

 

Er veldig utadvent, og skal studere i Tromsø.

 

fyllesyk**

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Absolutt ikke. Folk kommer til å spørre deg hele tiden om du vil ha en øl, og da sier du bare "nei takk, men jeg tar gjerne en solo/cola/alkoholfri øl/vann" whatever. Ingen kommer til å gjøre noen sak av det, med mindre du vil det. Det er massevis av studenter som ikke drikker.

Endret av Shruggie
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skal begynne å studere til høsten og er nervøs når det kommer til det faktum at jeg ikke drikker alkohol. Jeg vet at alkohol er en stor del av studenttiden, og er redd for å bli holdt utenfor. Min største frykt er fadderuken, siden denne uken er viktig for framtidige relasjoner.

 

Jeg har ikke noe imot at folk drikker, men jeg ønsker gjerne å delta på aktiviteter som ikke bare handler om fyll.

 

Årsakene til at jeg ikke drikker er at jeg liker ikke smaken, liker ikke å bli full, liker ikke å bli fykkesyk og at en stor del av familien min er alkoholikere så jeg har blitt skremt.

 

Hva tror dere, blir dette et stort problem?

 

Er veldig utadvent, og skal studere i Tromsø.

 

fyllesyk**

Hei :p

du er ikke den eneste som ikke drikk her :D jeg har aldri følt behovet for å drikke. hvis du finn deg noen gode venner og som forstår deg og hvorfor du ikke drikk så burde det ikke være et problem :D

bor selv i Tromsø, fint miljø også uten alkohol :)

Lenke til kommentar

Drikker ekstremt lite selv, av helsemessige årsaker. Ferdig med første semester på Sørlandet, har gått helt greit, selvfølgelig setter det en demper på fadderuken, og det mest irriterende spørsmålet i verden "hvorfor drikke du ikke" må du regne med å høre mye. Bortsett fra dette har jeg hatt en kjempefin start på studietiden og ser fram til årene som kommer :) Er nok av aktiviteter uten alkohol også så dette skal du ikke bekymre deg for i det hele. Kanskje møter du likesinnede også?

 

Må faktisk si jeg sliter mer nå når jeg har kommet hjem igjen, gamle venner og klassekamerater møtes ofte over kvelder på byen. Jeg misliker fulle personer sterkt når jeg selv er edru, men litt må man da trosse for å møte gamle kjente. Men personlig skjer dette i moderate mengder, hjemmefester fungerer flott uten alkohol, byen for meg blir igjen litt kjedeligere.

Endret av iNzzain
Lenke til kommentar

Jeg skal begynne å studere til høsten og er nervøs når det kommer til det faktum at jeg ikke drikker alkohol. Jeg vet at alkohol er en stor del av studenttiden, og er redd for å bli holdt utenfor. Min største frykt er fadderuken, siden denne uken er viktig for framtidige relasjoner.

 

Jeg har ikke noe imot at folk drikker, men jeg ønsker gjerne å delta på aktiviteter som ikke bare handler om fyll.

 

Årsakene til at jeg ikke drikker er at jeg liker ikke smaken, liker ikke å bli full, liker ikke å bli fykkesyk og at en stor del av familien min er alkoholikere så jeg har blitt skremt.

 

Hva tror dere, blir dette et stort problem?

 

Er veldig utadvent, og skal studere i Tromsø.

 

fyllesyk**

 

Det finnes helt sikkert flere som er som deg i Tromsø. Jeg bor selv i Tromsø, og vet om flere som studerer ved universitetet uten å drikke i helgene. Tviler på at dette blir et særlig problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...