Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

[Løst] Oppkast med hvite bakteriekuler


bandreas

Anbefalte innlegg

Hei.

Har i dag blitt ekstremt kvalm. Og det kom veldig uventet. Kastet opp 5 ganger, og tømt magen til det kun kommer syre opp. I siste "runde" inneholdt oppkastet kun væske/magesyre og hvite klumper. Klumpene er hvite og har en konsistens som ligner på klumpene i cottage cheese. Har hatt dette en gang før, da det var bakterieklumper som lå i spyttkjertlene i munnen. Sistnevnte gav bare dårlig ånde. Men når det klumpene som kommer fra magen og er store som 5-kroninger i diameter, så blir jeg litt bekymret.

 

Andre symptomer er veldig vondt i hodet, pulserende smerte i store deler av kroppen, feber, stiv nakke og typisk influensa status hvor kroppen ikke fungerer. Har aldri kastet opp mer enn èn gang under tidligere kvalme. Da har det alltid vært 1 tømming og ferdig.

 

Noen som har erfaring med noe lignende? Er generelt skeptisk til å besøke lege og betale for at de ikke har snøring på hva dette kan være og hvorfor det skjer. Skal starte sommerjobbing førstkommende tirsdag, så dette er dårlig timing. Mener selv jeg er veldig hygienisk når det kommer til mat, og generelt, samtidig som jeg har en del matallergier som gjør at kostholdet mitt er veldig ensformig.

 

All hjelp settes pris på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette skriker hjernehinnebetennelse, eller en annen bakterieinfeksjon der antibiotika behøves.

Det er slett ikke sikkert at det er, men du må få sjekket deg asap.

Sjekk kroppen din for noe som ligner på utslett.

 

Ring legevakten, du kan få tips og råd hos dem.

Husk å få med stiv nakke-symptomet.

 

Leger er stort sett flinke på infeksjoner.

Det er i mange tilfeller bare å gi resept på antibiotika.

Endret av ikkespisgress
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette skriker hjernehinnebetennelse, eller en annen bakterieinfeksjon der antibiotika behøves.

Det er slett ikke sikkert at det er, men du må få sjekket deg asap.

Sjekk kroppen din for noe som ligner på utslett.

 

Ring legevakten, du kan få tips og råd hos dem.

Husk å få med stiv nakke-symptomet.

 

Leger er stort sett flinke på infeksjoner.

Det er i mange tilfeller bare å gi resept på antibiotika.

Vel, nå må du ikke skremme livskiten av gutten. Men, hadde gjort som han sier og kommet meg til en lege .

 

Lenke til kommentar

Slik legeskepsis er intet annet en vegen til et kort liv

Dette. Hundre ganger dette. Du kan ikke si at du betaler mye for et legebesøk i Norge, du betaler en symbolsk egenandel på ca. en hundrelapp.

 

Uansett, det enkleste du kan gjøre er å ringe legevakten. Stiv nakke er, som kakemot skriver over, et symptom du definitivt ikke skal overse. Sannsynligvis er det ikke noe veldig farlig, men i verste fall kan det være snakk om hjernehinnebetennelse. Jo tidligere du finner ut hva det er, jo tidligere får du enten nødvendig behandling, eller som med meg da jeg hadde liknende symptomer: beroligelse fordi det likevel ikke var noe farlig. :)

Endret av Dunsay
  • Liker 1
Lenke til kommentar

det første jeg tenkte er Melk. Har du drukket melk i det siste? Det har en tendens til å klumpe seg i magen ettehvert som magen bearbeider det. Min 2 år gamle sønn er glad i melk, og hver gang han er syk får jeg ikke i han noe særlig annet, og da kaster han opp "cottage cheese-aktige" klumper. De gangene han har drukket noe annet enn melk og så kastet opp har det ikke vært slike klumper.

Dog, han har vel hatt bakterielle infeksjoner når dette har pågått, så det KAN jo være det som har gjort det?

Lenke til kommentar

det første jeg tenkte er Melk. Har du drukket melk i det siste? Det har en tendens til å klumpe seg i magen ettehvert som magen bearbeider det. Min 2 år gamle sønn er glad i melk, og hver gang han er syk får jeg ikke i han noe særlig annet, og da kaster han opp "cottage cheese-aktige" klumper. De gangene han har drukket noe annet enn melk og så kastet opp har det ikke vært slike klumper.

Dog, han har vel hatt bakterielle infeksjoner når dette har pågått, så det KAN jo være det som har gjort det?

 

Allergisk mot melk, så det er det nok ikke.

 

Til LynX: Jeg fikk også munnskyld. Det fungerte ikke, eller virket veldig treigt. Så jeg tok å klemte det ut, samtidig som jeg fortsatte med munnskyldevannet i 1 uke. Nesten som å klemme ei kvise. Ubehagelig som faan, lagde brekninger, men gjorde nytta. Var overraskende mye "oppi der" i forhold til de små klumpene jeg fikk i halsen nå og da.

 

Får vel ringe ned da hvertfall.

Lenke til kommentar

Totalt OT

 

da det var bakterieklumper som lå i spyttkjertlene i munnen

 

Har det samme selv for tiden, legen ba meg bruke en spesiell type munnskyld, det har ikke hjulpet en dritt, hvordan ble du kvitt det ?

 

for å supplere med enda et svar til det her, så hadde eg og det sånn. Ofte. Og mandlane mine var gigantiske, nesten som kjøttkaker, vertfall svenske kjøttbollor. Endte opp med å fjerne mandlane. Gjorde det i april, har det heilt supert no! glatt og fint der mandlane var, jippi. (og ja, det er ekstremt smertefullt, men vell verdt det!) ferdig med OT!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...