Gå til innhold

ibm harddisk og winME


slimer

Anbefalte innlegg

heisan..for det første bil jeg ikke ha noen komentarer om at windows ME er ikke noe å ha og lignende for det veit jeg, men dette er bre sånn nå§

 

PRoblemet mitt er at dama har winMe installert på maskinen sin og den har begynt å klikek alt for ofte, derfor kjøpte hun en winXP full versjon på studentlisens og vil at jeg skal ordne det for a.

Jeg har en IBM disk på 40Gb som ligger i en harddisk skuff og jeg dro ned til hun , skulle til å bruke den for å kopiere over alle filene hennes på denne disken før jeg formaterte og installerte XP på disken hennes. Tok HD-en ut av skuffen og koblet den til. OG den helsikes ME vil ikke finne den. Kjørte f-disk for å sjekke og der er den å finne. Men windows vil ikke se noe til disken.Har prøvd å switche over kablene, ikke ha de to diskene på samme kabel, prøvde både på master og slave og alle de instillingene men til ingen nytte..

...noen som har noen forslag. for jegkom hjem ista d og her nå, i maskinen min funker disken som bare det. :grumpy:

 

Første tanken som slo meg var å lage en ny partisjon på disken hennes, kopiere over filene og så formatere "primary" partisjonen, men f-disk lot meg ikek partisjonere en primary partisjon.

noen andre verktøy som dere veit om og som kan gjøre det?

 

 

 

forslag mottas med takk... :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den disken du har er kanskje formatert i NTFS? ME kan kun se FAT, ikke NTFS.

 

f-disk lot meg ikek partisjonere en primary partisjon.

Vet ikke helt om jeg forsto deg her, et noe merkelig utsagn.

Du kan som regel ikke lage noen ny partisjon med fdisk fordi hele disken allerede er allokert til den partisjonen som er der, fdisk kan kun lage partisjoner på uallokert plass.

Hvis du skal dele en disk i to partisjoner så trenger du Partition Magic eller lignende.

Lenke til kommentar

Du høyreklikker på en stasjon i utforsker og tar Egenskaper, så står det hvilket filsystem som er lagt inn. Det er mange andre måter å se dette på, blant annet med fdisk.

 

Ja, PM kan redusere størrelsen på en partisjon slik at det blir uallokert plass på disken. Dermed kan du lage en ny partisjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...