Gå til innhold

Tabbe av meg å ikke ta mastergrad?


Anbefalte innlegg

Tok bachelor i noe innenfor økonomi, men vanskeligheter med å finne jobb samt misnøye med karriereutsiktene gjorde at jeg valgte å søke meg inn på dataingeniørstudiet nå. Med bachelor i ingeniørfag kan man mye lettere jobbe utenlands noe jeg har veldig lyst til. Samtidig kan jeg ikke la være å tenke at jeg kanskje burde tatt to år til og fått en mastergrad i økonomi og administrasjon...

 

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke tvil om at det er vanskelig å finne seg en relevant jobb med bare bachelor i økonomi. Det har blitt mer og mer vanlig å ta master, og på NHH sier de til oss at master er den nye bachelor og Ph.d er den nye master ;)

 

Men svaret kommer jo også an på om du trives med økonomi. Hvis du føler at økonomi kanskje var et feil valg i utgangspunktet, så er det nok bedre å bare ta ingeniør.

Lenke til kommentar

"Problemet" er at det er så lett å ta en bachelor og at det er så mange som gjør det, så det sier veldig lite om hvor kompetent en person er. Hvis man nøyer seg med å kun bestå fagene og ikke er ute etter gode karakterer vil jeg tro man lett kan oppnå en bachelor ved å kun jobbe en måneds tid før eksamen hvert semester. Å ta en bachelor er nesten som å være på ferie i tre år.

Lenke til kommentar

"Problemet" er at det er så lett å ta en bachelor og at det er så mange som gjør det, så det sier veldig lite om hvor kompetent en person er. Hvis man nøyer seg med å kun bestå fagene og ikke er ute etter gode karakterer vil jeg tro man lett kan oppnå en bachelor ved å kun jobbe en måneds tid før eksamen hvert semester. Å ta en bachelor er nesten som å være på ferie i tre år.

 

Nå kan man vel ikke akkurat si at det er alle studier det er like lett å fullføre en bachelor i. Her hvor jeg går, ler jeg litt av de som har under 10 timer med undervisning i uka og klager på de 2 eller 3 innleveringene de har i løpet av semesteret.

 

Jeg har 20+ timer i uka og haugesvis med innleveringer.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Hvis man nøyer seg med å kun bestå fagene og ikke er ute etter gode karakterer vil jeg tro man lett kan oppnå en bachelor ved å kun jobbe en måneds tid før eksamen hvert semester.

 

Kommer helt an på hva man studerer. Men det stemmer at man lærer mye i løpet av eksamensperioden, og det gjelder selvsagt også masterstudentene.

 

Å ta en bachelor er nesten som å være på ferie i tre år.

 

Hahaha, ta deg en bolle! Nå kan jeg bare snakke for meg selv men bachelorstudiet som elektroingeniør har så langt ikke minnet noe om en ferie... Sommerferie begrenser seg til 2 uker da jeg bruker sommeren til å jobbe og tjene penger til livets opphold under studiemånedene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spørsmålet er jo hva du har lyst til å drive på med. Jobbe med IT eller økonomi?

 

Begge deler interesserer meg.

 

Du har ikke vurdert en master i indøk? Høres ut som noe for deg, spesielt om du er leseglad i tillegg. Gir VELDIG gode jobbmuligheter, og jeg mener å ha hørt at studiet/studiekombinasjonen blir mer og mer anerkjent også utenlands.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...