Gå til innhold

Konto for Russebuss


Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg er blitt oppsatt som økonomisjef for russebussen vi planlegger og ha i 2014. Som økonomisjef må jeg settte opp konto noe som jeg ville tro var enkelt, men det var det tydeligvis ikke. Siden jeg er under 18 år så er det dumt å sette opp en konto i mitt navn da noen (husker ikke hva de kalles) tar pengene som overstiger 75 000 og gir meg de tilbake når jeg er 18, noe som ikke er greit i og med at vi skal bruke pengene underveis. Derfor lurer jeg på om dere har noen tips til hvordan jeg skal få til dette, om det evt. er en konto hos en bank som er tilegnet russebuss og lignende, eller bare smarte løsninger som kan fungere. Takker for svar!

 

Mvh

Boil

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som du tenker på overformynderiet.

 

Den enkleste løsningen er at foreldre oppretter kontoen og heller overfører eierskapet når du/dere er blitt 18.

 

Eller så det kanskje en mulig å opprette en enkeltmannsforetak? Ren spekulering fra min side

Lenke til kommentar

Er vel ikke helt uvanlig at noen på bussen er 18 da. Selv om dere begynner ganske tidlig.

 

Men ja, det er vel ikke noe problem å la mor/far få opprette konto for dere? Lurt at noen man stoler på gjør det, og ikke bare en random 18-åring. :)

 

Vi var alle myndige, så da ble det litt lettere. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...