Gå til innhold

Skole eller jobb?


Vitis

Anbefalte innlegg

Jeg har siden fullført vgs i 09 jobbet i en matbutikk. Får høyeste lønnstrinn, og ligger på ca 22 000 kr netto utbetalt hver mnd. Til høsten har jeg søkt på skole, noe jeg har gjort de tre siste årene. Jeg blir alltid usikker på hva jeg skal gjøre, og ender da opp med å fortsette i jobben min. Det samme gjelder i år. Derfor vil jeg gjerne høre om deres erfaringer og meninger i forhold til det å jobbe uten utdannelse, og det å få en utdannelse man kan leve av store deler av livet. Hovedproblemet mitt er at jeg ikke vet hva jeg vil bli. Er ingenting som frister, har lest studier opp og ned, og det nærmeste jeg kommer som jeg kanskje kunne ha drevet med er verne - eller sykepleier. Samtidig vil jeg ikke gå på en smell og ta en utdannelse jeg ikke liker, for å si det på den måten.

 

Hva bør jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror mange innser at det er synd å ikke ta en utdannelse, som i seg selv er gratis når tilbudet er der. Går man rett ut i jobb idag må man ta det man kan få, og det er stort sett jobber som den TS har her, en butikk jobb som jeg fra sommerjobb erfaring kan si er meget kjedelig arbeid.

 

Jeg vil personlig råde deg til å bare bite tennene sammen og skaffe deg en utdannelse, finn ett eller annet du interesserer deg litt for og bare fullfør. Er etter min menig verdt det.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Det er jo ikke allverdens jobber man kan få med bare studiespesialisering. Jeg regner med du ikke har lyst til å jobbe i butikk resten av livet. Da kan videre utdanning absolutt være en god idé. I tillegg er det gratis, så du taper ikke noe mer enn litt arbeidsinntekt (du kan sannsynligvis fortsette å jobbe deltid i butikk under studiene).

Endret av Henrik B
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...