Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke opptimalt linje ved bruk av Airport Express


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har et VDSL multimodem i stua og en stasjonær på rommet. Ønsker ikke å borre i vegger osv for å bruke kabel fra stua inn til rommet. Og i stedet for å kjøpet et trådløs nettverkskort så har jeg tenkt å bruke en airport express som jeg har fra før av på rommet som kobler til det trådløse nettverket og deretter koble en kabel fra Airport express til min stasjonære.

 

Dette har funket så langt og jeg har nett osv. Jeg har 25/5 mbit linje men når jeg tar tester med f eks speedtest.net og nettfart.no så får jeg kun 16/17 ned og 5 opp.

 

Har prøvd med en laptop på rommet og får optimale resultater.

 

Er det begrensninger på nedlastning med airport express? Hvordan kan jeg få 25 ned som jeg egentlig har med aiport express?

 

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første er det jo litt trafikk på nettet når du tester, med andre ord vil du ikke få målt at det står full båndbredde.

I tillegg så får man ikke alltid akkurat den hastigheten som står når man kjøper, det er som regel bare "maks hastighet" kind of.

Ikke det at nettet skal ligge mye under denne hastigheten da, da detter det under 10 så ring og klag.

Lenke til kommentar

Ingen trafikk som er på nettet, kun min pc som er koblet til. Når jeg tester ut nettet med andre laptoper osv og det funker så er det neppe nettet som er problemet.

 

Et annet spørsmål jeg lurer på er om kanskje Airport express ikke er like bra som et trådløs nettverkskort som et vanlig ett? Som for eksempel http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=617279#reviews?

 

Burde jeg gå for et vanlig trådløs nettverkskort?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...