Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en gutt på 17.

 

For to måneder siden følte jeg ubehag i høyre testikkel, før det også flyttet seg over i den venstre. Jeg dro til legen, og fikk utskrevet antibiotika, men det hjalp ikke. Jeg tok også urintest som kom ut negativt på klamydia, uvi, etc.

 

Legen min sa det ikke var noe galt med testiklene mine, men uansett henviste han meg til urolog for ultralyd som jeg ikke har vært hos enda (har bestilt time).

 

Uansett, etter å ha vært hos fastlegen har jeg også følt ubehag i prostata området, og jeg mistenker å ha forstørret prostata siden jeg alltid har hatt problemer med å tømme blæren.

 

Men det som skremmer meg mest er at jeg også i et par dager nå har hatt ubehag i lungene. Ubehaget ligger like ovenfor, og til venstre for hjertet. Plagene gjør at jeg hoster en skjelden gang, men er mest ubehagelig.

 

Det jeg egentlig lurer på er om disse forskjellige plagene kan ha en sammenheng. Jeg er livredd for kreft eller lignende, og klarer ikke konsentrere meg om noe annet. Hadde også den siste natten store søvnproblemer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er livredd for kreft eller lignende, og klarer ikke konsentrere meg om noe annet.

Hei! Den følelsen kjenner eg óg til, og det er nok kanskje mykje av grunnen til problemet du opplever. Ein kan innbille seg så mykje rart at du ikkje vil tru meg. Har du tenkt på at det kanskje berre er all bekymringa di som gjer deg plagene? Snakk gjerne med legen din om nettopp det, det går nok kjempegreitt med deg :) Lukke til hos urolog, krysser fingrane mine for at alt er i orden!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ta deg en tur til legen igjen. Og se om noe har forandret seg. Og vis det er det samme gammle. Så er det mest sansynelig at det er psyken som tar deg.. Og i det tilfelde vet jeg ikke helt hva du kan gjøre.

 

Det samme tenkte jeg og, men ventetiden hos legene er ekstremt lang, Fastlegen har 4 ukers ventetid, mens spesialisten var ikke en gang sikker på om jeg fikk time før etter ferien. Skal som sagt en tur til urolog, men om timen kommer sent har jeg planer om å dra til en privatklinikk. Det koster litt ekstra, men det betyr ikke mye for meg akkurat nå.

Lenke til kommentar

Det viktigaste er at du kjenner deg trygg. Ordne ein time snarast mogleg, og smør gjerne på nokre lag. Sei at du ikkje får sove fordi du er så utruleg bekymra, og at du byrjer å kjenne nedsatt almennhelse som direkte resultat av dette. Bestill gjerne hos ei privatklinikk om du ikkje orker å vente på det offentlege. Igjen - lukke til, held oss oppdatert! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det viktigaste er at du kjenner deg trygg. Ordne ein time snarast mogleg, og smør gjerne på nokre lag. Sei at du ikkje får sove fordi du er så utruleg bekymra, og at du byrjer å kjenne nedsatt almennhelse som direkte resultat av dette. Bestill gjerne hos ei privatklinikk om du ikkje orker å vente på det offentlege. Igjen - lukke til, held oss oppdatert! :)

 

Takk :) Skal skal fortelle hvordan det går.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...