Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Hei alle jenter her inne!

 

Slik er situasjonen:

 

Jeg er 22 år gammel, bor i Oslo. Har en nydelig kjæreste som er 18 år.

Hun er opprinnelig nordfra, flyttet 2 år til Stockholm for å gå på skole, før hun avbrøt det fordi hun ikke ville være borte fra meg.

Hun bor nå hos meg, og vi har det veldig bra.

 

Problemet våres er at hun ikke kjenner noen i Oslo, hun har venner både i nord og i Sverige men ingen her. Hun jobber på OSL, hvor de fleste er eldre enn henne og det ikke er lett å få noe mer en overfladisk kontakt.

 

Hun er en veldig sosial jente, men som alle jenter vet holder det ikke bare med "kjæreste" kontakt over lengre tid.

 

Så mine spørsmål til dere jenter er:

  • Hvordan skal hun få nye venner i Oslo?

  • Er det noen her inne, som er i samme aldersgruppe som har plass til å bli kjent med noen nye?

  • Vennepar er også kult om du tar kontakt!

 

 

Dere tenker kanskje det er litt teit for meg å spørre på denne måten, men både jeg og kjæresten min vil prøve flere forskjellige metoder for å øke omgangskretsen våres!

 

Mvh, Aleksander

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er ikke jeg jente, men syns det passet å sitere meg selv fra en annen tråd om nesten samme problematikk:

 

[...] Du bør undersøke hvilke muligheter nærmiljøet gir deg og se om du finner noe du kan drive tiden med.

[...]

Lengter du etter nye venner, kan jeg anbefale aktivitetsvenner.no for å finne nye venner og finne på forskjellige aktiviteter sammen. Alltid noen for enhver smak der.

 

Tatt vekk det som er urelevant. Dere får vurdere det og evt. prøve det ut. :)

Lenke til kommentar

Kult, skal sjekke det ut!

 

 

Nå er ikke jeg jente, men syns det passet å sitere meg selv fra en annen tråd om nesten samme problematikk:

 

[...] Du bør undersøke hvilke muligheter nærmiljøet gir deg og se om du finner noe du kan drive tiden med.

[...]

Lengter du etter nye venner, kan jeg anbefale aktivitetsvenner.no for å finne nye venner og finne på forskjellige aktiviteter sammen. Alltid noen for enhver smak der.

 

Tatt vekk det som er urelevant. Dere får vurdere det og evt. prøve det ut. :)

Lenke til kommentar

Ok. Det er en fest 23. Juni hvor det samles mange forskjellige type mennesker. Alt fra rockere, hiphop, klyser, bærumsgutter, babes, nerder, metalhuer, elektronikafolk, transer, homofile osv. Det er et sted man strengt tatt burde finne en venn.

 

Men det spilles psytrance hele natta lang, så da er det kanskje ikke deres greie.

Lenke til kommentar

Ja, dette med fester har vi vurdert, og vi har vært på flere.

Forslaget er supert, og vi skal prøve å komme oss på denne festen :)

 

Målet med tråden var at jenter som var i ca lik posisjon eller ett par som kunne tenkt seg en date i ny og ne ville melde seg med erfaringer eller for å få kontakt!

 

Kom gjerne med flere forslag underveis, tar de hjertelig imot!

Lenke til kommentar

Ok. Det er en fest 23. Juni hvor det samles mange forskjellige type mennesker. Alt fra rockere, hiphop, klyser, bærumsgutter, babes, nerder, metalhuer, elektronikafolk, transer, homofile osv. Det er et sted man strengt tatt burde finne en venn.

 

Men det spilles psytrance hele natta lang, så da er det kanskje ikke deres greie.

«En fest»? Er det denne?

 

Anonym poster: f2f2a5c74a1f14423dc659b36ec084e6

Lenke til kommentar

Gå ut på byen og IKKE KYSS/KLENG/WHATEVER. La hun prate med folk samtidig som du prater med andre folk. Ingen gidder å bli kjent med et klengete par. Hvis hun sliter med å få seg venner på jobben kan det være nyttig for henne å finne seg en hobby eller begynne på noe form for kveldskurs.

Lenke til kommentar

Aktivitetsvenner.no har ofte annonser etter venninner.

jenta må bli kjent med noen på skolen, men det er vel ikke lenge til sommerferien. Drar hun hjem er det greit, blir hun i Oslo så er sommerjobb selvsagt tingen. Pass på å søke en jobb hvor det er flere på hennes alder. Sykt mange flytter inn i Oslo rett etter VGS de vil være omtrent på hennes alder og de er selvsagt ute etter venner.

 

Meld henne inn i kor om hun liker å synge eller noe. Om hun ikke kan synge så finnes det sikkert kor for de som liker å synge.

Lenke til kommentar

Ok. Det er en fest 23. Juni hvor det samles mange forskjellige type mennesker. Alt fra rockere, hiphop, klyser, bærumsgutter, babes, nerder, metalhuer, elektronikafolk, transer, homofile osv. Det er et sted man strengt tatt burde finne en venn.

 

Men det spilles psytrance hele natta lang, så da er det kanskje ikke deres greie.

«En fest»? Er det denne?

 

Anonym poster: f2f2a5c74a1f14423dc659b36ec084e6

 

Nei. Hint: Psysex (Israel) skal spille live.

Lenke til kommentar

Aktivitetsvenner.no har ofte annonser etter venninner.

jenta må bli kjent med noen på skolen, men det er vel ikke lenge til sommerferien. Drar hun hjem er det greit, blir hun i Oslo så er sommerjobb selvsagt tingen. Pass på å søke en jobb hvor det er flere på hennes alder. Sykt mange flytter inn i Oslo rett etter VGS de vil være omtrent på hennes alder og de er selvsagt ute etter venner.

 

Meld henne inn i kor om hun liker å synge eller noe. Om hun ikke kan synge så finnes det sikkert kor for de som liker å synge.

 

Hei, ja selvfølgelig flytter mange inn. Er bare å finne de.

Jeg har prøvd å titte litt på jenters oppførsel til møte med nye jenter, og det er ikke likt som med oss gutta.

Vil si det er hakket vanskelig å "komme innpå".

 

Hun jobber allerede på OSL som jeg skrev i første post, og hun har flyttet inn hos meg i Oslo. Ingen tilbakeflytt i bilde.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hei alle jenter her inne!

 

 

Mvh, Aleksander

 

Hei, jeg heter Laura.

 

(nei, det gjør jeg ikke - men er veldig femi, og Laura er ett fint navn) :)

 

Kort pørsmål: Hva gjør jenta selv med situasjonen (uten din eller andres hjelp)?

Lenke til kommentar

Kanskje hun bør søke etter en ny jobb? Barnehager virker jo greit, sosialt og med mange jenter i rett alder.

Men hun hverken går eller har fullført videregående? kanskje noe å vurdere for det sosiale? I tillegg vil hun vel sikert begynne å studere en eller annen gang i fremtiden.

 

Hun har gått på skole, men dette i nord og i sverige. Er ferdig for nå i alle fall. Ja det med barnehager osv er veldig sosialt og kan være en slags siste utvei.

 

Jeg ville vel anbefalt din jente til å ordne dette selv, at hun ikke har venniner er et forstålig problem. Jeg tror uansett at dette er noe hun må ta tak på eget initativ. Hun kan starte med en hobby på fritiden der hun treffer likesinnede f. eks.

 

Vel det er ikke som om hun ikke prøver å ordne dette selv, men jeg tenkte jeg skulle prøve å hente inn litt hjelp fra dere rundt temaet, og mange gode forslag kommer inn.

Hun har allerede fått kontakt igjennom ett av forslagene.

Hun er veldig lik meg når det kommer til hobby, hun har ingenting som interesserer henne nok! :)

 

Hei alle jenter her inne!

 

 

Mvh, Aleksander

 

Hei, jeg heter Laura.

 

(nei, det gjør jeg ikke - men er veldig femi, og Laura er ett fint navn) :)

 

Kort pørsmål: Hva gjør jenta selv med situasjonen (uten din eller andres hjelp)?

 

Stirrer i veggen å venter på at jeg skal ordne det?

 

Neida, hun tar grep selv som jeg skrev i forrige post.

Lenke til kommentar

Det å ikke ha en hobby som interesserer "nok" er litt tullete, da får man ikke interesse for noe heller ... Jeg er heller ikke brennende interessert i noe, litt mer sånn "med på alt". Det å være litt impulsiv og å tørre å dra alene er et tips som funker bra for meg. Første gang jeg i det hele tatt satt i en kajakk var jeg på tredagers padletur og sov under åpen himmel med folk jeg aldri før hadde møtt. Jeg har vært på klimatoppmøte i København med en gjeng miljøbevisste ungdommer som jeg ikke kjente i det hele tatt, og har fått venner ved å dra på møter i sånn litt interessante organisasjoner. Til høsten er planen swingkurs, ny deltidsjobb og nytt bokollektiv. Jeg vet egentlig at det funker, selv om jeg garantert vil føle meg ensom og usikker når jeg til å begynne med ikke kjenner så mange de nye stedene. Etter hvert får man imidlertid en del å "falle tilbake på" fordi man har vært med på mye. Da er det ikke så ille å føle seg ensom i noen settinger lenger.

 

Det gjelder å komme seg litt ut av komfortsonen! Hobbier blir mer spennende når man prøver, lærer og får et større sosialt nettverk:) Derfor er tipset mitt å bare velge seg noe som er litt interessant/gøy, og hive seg uti det. Kanskje fører det til at den nye hobbyen blir mye morsommere enn man tenkte seg, og kanskje får man venner av det.

 

Lykke til, jeg er helt sikker på at det kommer til å ordne seg! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...