Gå til innhold

Lightroom-bok-Norsk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Noen som vet om ei god norsk bok som tar for seg lightroom. Har versjon 3, men skal oppgradere etterhvert, så det bør helst være av de nyere versjonene.

 

Får på Svensk om det er bra nok..ja og andre språk untatt Norsk:Velg bare språk der du kan velg det;)

http://www.adlibris....omproduct=False

 

Rent generelt er svensk "dataspråk" umulig å forstå. Det beste er å lære seg de engelske ord og uttrykkene som brukes. Det er anvendbart også i andre progammer.

Lenke til kommentar

Rent generelt er svensk "dataspråk" umulig å forstå.

 

Det var alle de andre ordene da. Jeg har ikke spesielt problemer med å forstå svensk dataspråk, men svenskene er flinke til å forsvenske ord og uttrykk så jeg forstår poenget ditt med at det blir mange sære ord. Også enig i at å gå til et tredje språk ikke er ideelt. Det er nesten umulig å unngå at noe taper seg i en oversettelse og ved å gå til svensk får man dobbel oversettelse, først engesk til svensk og så ens egen forståelse av svensk. Hvis den er bra kan det fortsatt være et godt alternativ, men å lære nok engelske til å forstå bruksanvisninger er utvilsomt veldig nyttig i på lengere sikt.

 

Edit: Jeg kjøper alle program i engelsk verjson. Da stemmer i hvert fall menyer osv med det som finnes av manualer og lærebøker på engelsk, men ser at det kan være for høy terskel hvis engelskkunnskapen er dårlige (jeg har prøvd Windows på tysk så jeg kjenner problemet).

Endret av se#
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...